måndag 10 november 2008

Vinn Fjäll-Petras exklusiva hudvårdskit!



Kolla sidhuvudet i min blogg. Kolla sedan nya, svenska hudvårdsmärket KEB Skincares logga och ni förstår varför de retade min nyfikenhet :-) Nu har jag dessutom testat deras produkter och har bara postivt att säga. Rengöringen, ansiktsvattnet och crèmen funkade toppen på min kinkiga, för detta aknehy. Torkar inte ut och ger en kontinuerlig tillförsel av fukt.

Nu kan du vinna ett kit från KEB Skincare innehållande rengöringsmousse, ansiktsvatten och återfuktande crème (värde 550 kronor). Här kan du läsa mer om produkterna.

För att vara med och tävla vill jag att du i en kommentar till det här inlägget berättar hur du gör för att ta hand om din hy. Glöm inte att ange din blogg- eller mejladress. Tävlingen pågår till och med fredagen den 14/11 kl 23.59. Lycka till!

, , , , , , ,

49 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder allt (= den saliga röran) som jag visade i mitt inlägg igår. ;) Helt uppenbart funkar inte det, för om du har en f.d. aknehy kan jag säga att jag har en blivande aknehy om inga åtgärder sätts in. En massa blemmor som helt plötsligt har poppat upp, som jag inte kan låta bli att pilla på såklart, och så blir det värre.... suck! Jag fyller 30 nästa år, inte 15! ;)

Anonym sa...

Eftersom jag i hela mitt liv haft världens jobbigaste och torraste hud så provar jag mig fram väldigt mycket. Just nu har jag fastnat för Biotherms Biosensitive-produkter som jag tycker är relativt bra (men tyvärr dyra). Jag är noga med rengöring för att verkligen låta huden andas, för övrigt är det insmörjning som gäller, ofta nödvändigt flera gånger dagligen.

Anonym sa...

Åå, jag är usel på att ta hand om min hy! Jag försöker, men glömmer liksom bort det :)
Skulle vara supermysigt med lite lyxigare grejjer att skämma bort sig med.

Kram!

Anonym sa...

Som du säkerligen förstår blev jag sjukt taggad på att prova på de där produkterna, gissa varför..!? ;)

Eftersom jag uppehåller mig ute i snön med skidorna på sisådär halva året så litar jag på att den friska fjäll-luften tar hand om min hy!
Nej, men helt ärligt så använder jag ingenting på morgonen då det inte är bra när man ska ut i kylan, någon gång kan jag använda någon ansiktskräm med solskydd i men det är väldigt sällan!
Ger mitt ansikte en välförtjänt ansiktsmask varje söndag, och då tar jag även hand om resten av kroppen; peelar, smörjer in osv!
Men jag tror på det naturliga, för det har alltid funkat för mig! Mindre smink ger dig mindre blämmor att hålla reda på har jag alltid sagt, och visst gäller det?

Anonym sa...

Jag dricker mycket vatten och är glad så ofta jag kan!

vh
Monika

6048gustafsson@telia.com

Anonym sa...

hahaha ska man ta hand om sin hy?! oooops... jag har vanlig tvål typ bliv, sen använder jag en e-vitamin kräm! det finns så mycket att välja på så jag bli alldeles snurrig! Jag är gärna med i denna tävling! :D

Unknown sa...

Jag smörjer in mig i en hudlotion från Dove, jag. Tyvärr märker jag ändå att ju mer vinter det blir, desto torrare blir huden! Speciellt i ansiktet och på knogarna på händerna. Vinterns pina för min del alltså, skulle behöva en kräm som tog hand om min hy på ett bättre sätt!

Anonym sa...

Jag är värdelös på att ta hand om min hy. Ansiktet sminkar jag av på kvällarna men det är sällan jag tar mig tid till att tvätta och smörja in mig. Konstigt eftersom det inte ens tar en minut :-) ! På morgonen tvättar jag alltid av ansiktet och smörjer in mig med en dagcreme. Resten av kroppen blir enormt sällan insmord, trots olika bodylotions vi har hemma.

Vinner jag ditt härliga kit kommer jag inspireras att ta hand om min hy!

Anonym sa...

Det jag gör är:
Äter extra vitaminer + mineraler
Äter sunt, skär ner på det vita sockret så mycket jag kan...
...men unnar mig goda saker som choklad ibland så själen blir på gott humör
Ser till att tänka positivt och ta hand om mig själv både utanpå och inuti!
Har fasta rutiner, använder serum, dagkräm, nattkräm, masker och ögonkräm
Dricker lagom med vatten och inte uttorkande drycker med koffein
Sminkar alltid av mig noggrant på kvällarna, använder primer med SPF50 som skyddar och lugnar huden
Använder mycket ekoprodukter
Använder mineralmakeup
Har mjuka makeupborstar som inte irriterar min känsliga hy
Sprayar huden med återfuktande ansiktsspray varje dag

Zizzi sa...

Just nu använder jag bara smink om jag ska till stan och fika med nån. Annars, om jag bara ska till bvc, eller till vår mataffär sminkar jag mig inte. Jag använder i och för sig inte så mycket smink till vardags; mascara och concealer. Jag tvättar mitt ansikte med tvål och vatten och efterråt med ansiktsvatten. Jag söker efter ett hudvårdskit jag blir nöjd med just nu, men vet inte vilken än. Är jättegärna med i utlottningen då jag känner att jag måste börja "skämma bort" min hud lite mer!
Kram cissi

Åsa sa...

Klart jag vill vara med! Jag har en lite krånglig känlig blandhy. Så för tillfället använder jag rengöringskräm och dagkräm Cliniderm från Apoteket och an e-vitaminögonkräm från Bodyshop. Men hyn krånglar ändå så jag skulle behöva testa något annat.

Anonym sa...

Det jag verkligen försöker att göra är att få tillräckligt med skönhetssömn. Vilken skillnad på huden om man fått sova ordentligt!
/ Ulrika colorelle.blogg.se

Anonym sa...

Åh, den härliga fjällbilden lockar mig med!

Jag har normal till torr hud och speciellt den här årstiden och vintern är lite extra jobbig med små torra fläckar. Jag försöker skrubba ansiktet med Nivea face scrub 1-2 ggr i veckan i duschen. Peelar också ansiktet lite lätt med torr handduk innan jag smörjer på ansiktskräm innan jag lägger mig. Har en ögonkräm som jag ofta glömmer bort att använda. Nyttig mat och mycket vatten ska väl göra sitt till också. Andra årstider när solen är framme så använder jag solskydd :)

Anonym sa...

Jag har testat så mkt produkter på marknaden men ännu tyvärr inte hittat det rätta för mig :((
Denna serien har jag aldrig hört talas om, så det hade verkligen varit en ära att få vinna av dig.

Har haft problemhy sen tonåren och jag är 35+ nu, så då förstår du att jag börjat lessna ngt nu på den perfekta hyn :)
Kram o tack för en inspirerande bra blogg!

Anonym sa...

Oh, vilken rolig tävling :)

Jag tar hand om min hy så gott jag kan. När man har aknehy så gäller det dock att dricka mycket vatten, använda oparfymerade produkter samt byta örngott OFTA. Sen har det givetvis med produkterna och rengöringen att göra också, men jag kan inte tipsa om nån eftersom jag ännu inte hittat något som verkligen funkar.

KATE sa...

Ordentlig rengöring och återfukting är A och O! Och eftersom jag ofta även befinner mig utomhus är solskydd ett måste!

Ett par rejält svettiga träningspass per vecka gör också susen för min hy, och får den att stråla lite extra :)

Anonym sa...

Men varför är det en bild på Tuolpa och inte på Keb på bilden? Eller vet dom om att Keb är Tuolpa och Tuolpa egentligen är Keb?

BigStef

Anonym sa...

Åh vad spännande med nya produkter. SJälv har jag ganska känslig hud och har svårt att hitta en bra produkt. Letar fortfarande. Kanske är detta den rätta? Jag är nog ganska basic i min hudvård. Men rengöring är jätteviktigt. Jag brukar ta en härlig bastu för att få ut allt skräp. Nån mask då och då. Och en till två ansiktsbehandlingar per år.

Anonym sa...

Jag använder så lite som möjligt. Just nu är det en tvål för rengöring av ansiktet från Nea of Sweden och en dag/nattkräm från True Look Cosmetics. Mer än så behöver man ju inte.

Elin sa...

varje gång jag kommer in i badrummet så har jag fullt upp med städa upp efter barnen och torka bort blåbärsklet :)

I bästa fall så får jag på mig biotherms dagkräm men oftast hinner jag ingenting!

Morrigan sa...

Jag har torr hy men en ganska snäll sådan (sällan problem med finnar osv). Men jag är inte snäll tillbaka, sover alldeles för lite och har aldrig sminkfria dagar. Min studentekonomi är väldigt begränsad också och det vore underbart att få testa en hel serie produkter av ett bra märke nån gång istället för mitt sammelsurium av budgetgrejer.

Anonym sa...

Jag säger bara vatten, vatten och vatten! Sen tar jag alltid bort sminket innan jag går och lägger mig och tvättar aldrig ansiktet med "vanlig" tvål. Tyvärr har studentekonomin gjort ett svart hål i fickan och jag har helt enkelt inte råd med dyra produkter.


(jenny.stensell@hotmail.com)

Hanne sa...

Så spennende med nye produkter:)Jeg anvender en rens fra Estee Lauder, ansiktsvann i samme serie, og fuktighetskrem fra Dermalogica. Når jeg ha ekstra god tid så anvender jeg en peeling fra Biotherm, og en fuktighetsmaske fra Lancome. Dette passer perfekt for min hud, som tidligere var ganske så kranglete...

Anonym sa...

Jag försöker ta hand om min hy genom att tvätta och smörja in den samt dricka mycket vatten, äta hälsosamt och sist men inte minst motionera. Dock har jag hittills inte hittat "min" produkt än som passar min hy, kanske dessa skulle göra det? Jag har också känslig hy som lätt reagerar på olika saker bla, väder och vind.
johanna.stahle@gmail.com

Anonym sa...

Jag försöker ta hand om min hy genom att tvätta och smörja in den samt dricka mycket vatten, äta hälsosamt och sist men inte minst motionera. Dock har jag hittills inte hittat "min" produkt än som passar min hy, kanske dessa skulle göra det? Jag har också känslig hy som lätt reagerar på olika saker bla, väder och vind.
johanna.stahle@gmail.com

Ylva sa...

Jadu, efter att ha försökt med allt för min bråkiga aknehy - ansiktsbehandlingar, dyra produkter, träning, bra kost osv. osv. - så har jag insett att det enda som funkar är att må bra på INSIDAN. Inget skvallrar så mycket om hur jag mår psykiskt som min hy - stressiga perioder eller deppiga - genast får jag finnar och annat jox.

Josefine sa...

Jag rör på mig så att jag svettas, rider ut i naturen och sover mycket. Annars har jag fått bukt på min problemhy med vichys 3 in 1 ansiktsrengöring, ansiktskräm från yves rocher som motverkar ojämnheter och id. mineralfoundation som bas i sminket.

Lia sa...

Kul med tävling! Min hudvård är rätt enkel: tvättar ansiktet varje kväll med produkter som passar min hy (för tillfället använder jag Clinique, men Nivea fungerar lika bra!) och smörjer in mig med nattkräm. På morgnarna sköljer jag av ansiktet med vanligt vatten, sprayar The Body Shops E-vitaminansikttspray och sen på med fuktighetskräm.
I övrigt försöker jag äta nyttigt och dricka mycket vatten.

Anonym sa...

Det är sorgligt lätt att beskriva... Solar för mycket, tvättar med tvål och vatten och smörjer in med hudcreme morgon och kväll. Jag skulle verkligen behöva lite braiga saker att fixa till mig själv med :)

Anonym sa...

Jag har ganska besvärlig hy som jag försöker ta hand om så gott som möjligt. Varje morgon använder jag rengöring, ansiktsvatten och dagkräm med spf 30. På kvällen använder jag samma rengöring plus en peeling-pad och en antioxidantkräm. Alla produkter är från MD formulations och jag väntar spänt på resultat. Förutom detta så försöker jag få i mig omega3 och vitaminer varje dag i form av frukt och nötter.

Anonym sa...

Så kul med något nytt märke.
Jag rengör morgon och kväll och smörjer mig med dag/nattkräm. Peeling ett par gånger i veckan. Med en liten kille som gärna vill vara med överallt så får man inte så mycket egentid för eget fix och trix.

Anonym sa...

Jag har provat det mesta, billiga produkter till dyra, använder just nu bioterms produkter men jag vet inte om jag tycker det är så stor skillnad mellan alla dessa märken som finns. Men jag gillar alltid att testa nya eftersom jag inte har den allra bästa hyn =)Det du lottar ut låter verkligen spännande.
Kram Rebecka

Anonym sa...

vad många härliga tävlingar du har nu:) självklart vill man vara med!

Jag har inga dyra mirakelkrämer, utan kör på billighetsvarianterna. Jag har faktiskt inte råd med annat, eller ja, jag lägger dom pengarna på annat om man säger så. Använder just nu dag och nattcreme från ACO Apoteket och dom funkar väl helt ok. Var tvungen att investera i en fuktcreme från ACO också, för den senaste tiden har jag varit så torr i ansiktet. För att ta bort smink använder jag Loreal och ansiktsvatten. Försöker slänga på ansiktmasker med jämna mellanrum. men det värsta, är att jag i perioder får värsta plit utbrotten, inte finnar utan bara plitor överallt. speciellt på kinderna! UUUHH!!! och jag kan självklart inte låta bli att klämma dom, även fast det oftast inte går, hahaha:) Försöker också att inte sminka mig hela tiden, är jag bara hemma blir det oftast osminkat så hyn får vila.

Ojoj, nu har jag skrivit en hel bok till dig:) håller tummarna för mig själv i tävlingen :-)
KRAM!

Katja Kristoferson sa...

Har läst igenom kommentarerna och det verkar som att många, många har problem med sin hy. Jag hade tidigare problem med torrfläckar och små plitor men blev rekommenderad en MIRAKELKRÄM och sen jag började använda den har jag fått ordning på ansiktet. Vissa dagar kunde jag inte ens sminka mig för jag var så fnasig och jag provade en massa olika krämer, den ena dyrare än den andra.
Miraklet heter Canoderm och ni hittar den på Apoteket. Den är dessutom JÄTTEBILLIG. Den funkar även på min klåda i öronen och röda prickar på överarmarna, ett par dagars smörj och de är borta!

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=114967&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Jag tvättar ansiktet varje kväll med en mild oparymerad tvättlotion, använder ett alkoholfritt ansiktsvatten. Smörjer ALLTID. En gång i veckan eller varannan vecka skrubbar jag ansiktet i duschen och lägger en lermask. Jag tycker att det gör att jag får lite färre svarta huvuden (huääää).

Camillas dagar sa...

Jag är gärna med och tävlar! Jag har lite allt möjligt. Vichy från apoteket. Dermalogica (som jag tyvärr får finnar av), så jag vill gärna prova något nytt! =)

Anonym sa...

Ja vad ska man säga, jag är ganska dålig på att ta hand om min hud. Men jag är noga med att tvätta bort smink när jag använder det. Jag har tittat på massa produkter, men när man har en blandhud som jag skulle man hellst dela upp ansiktet i olika områden och tvätta dem för sig. Då kommer den lilla detaljen in som student, här får man ta vad man har råd. Just nu tyvärr prioriteras böcker... Det var bara roligt att säga dessa saker!

Kajsa sa...

Jag rengör varje morgon och kväll, samt avslutar med ansiktsvatten och fuktkräm.
En gång i veckan kör jag en djuprengörning i form av ansiktsmask och skrubbar ansiktet med peel. Det mår den gott av!

Therese sa...

Jag har aldrig tagit hand om min hy på annat sätt än att dricka mycket vatten och inte röka. Dessutom har jag rätt känslig hy så jag brukar vara noga med solskydd då jag åker skidor, är på fjället, jagar osv. Men nu när jag har fyllt 30 inser jag att det är dags att ge sig in i creme träsket och börja vårda huden i mer rynk och återfuktande syfte ;-) Så hoppas jag vinner så jag får en kick start! :-)

Rimfrost sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag är dålig på att ta hand om min hy, säger min dotter i alla fall. Man ska tydligen inte använda tvål i ansiktet?
Jag fick förra året en kräm av henne och den var skön, gav mycket fukt, men det är allt jag provat. Jag har rosacea och väldigt känslig hud, så detta skulle nog kunna vara något för mig. Vill hemskt gärna vara med i lottning om ett paket med dessa produkter.

♥ Sanna ♥ sa...

Jag vill gärna testa dom här produkterna härligt när det inte innehåller massa parabener och mineraloljor så viktigt!!!!
Jag är ju "gammal" hudteraput och borde ta hand om mig mer än vad jag gör men genom att jag hela tiden håller på att testa nya saker så har jag inte riktigt tagit till mig ngt som verkligen slår allt annat jag gillar dermanord som ochså är svenskt mer än något annat men jag provar alltid vidare ;0)
KRAM

Anonym sa...

Åh, det där precis vad jag behöver för mitt ansikte!!
Just nu använder jag lite av varje.. för det mesta bara vanlig tvål å sen en lotion för att återfukta.
Så du är guld värd om jag vinner detta kit!!

Hoppas du får en underbar fredag och att helgen också blir superba!!
Kramar!

Hanna sa...

Jag har världens knepigaste hy.. Torr och fet på samma gång, lite rosacea på det och en lätt överkänslighet mot de flesta hudprodukter. Just nu så tvättar jag mig med lactacyl och sprayar på håkansson vitaminspray som återfuktning därför att det är det som fungerar bäst just nu.. men vill gärna hitta bra hudprodukter som funkar på min hud - särskilt nu när den torra kalla vinterperioden kommer.

Anonym sa...

Det viktigaste - undviker att bränna mig i solen och smörjer in och återfuktar. Ett knep att ta till och som funkar i alla åldrar både kort- och långsiktigt. :)

Mässing,spets och hortensia sa...

Alltså jag tar hand o min hy genom att bara sminka mig när jag känner för det, brukar älska att gå runt osminkad, bara väl rengjord och insmörjd! =) När jag sminkar av mig använder jag Garnier Clean & Fresh eller Lóreal Demaq expert (2 in 1 milk & toner make up remover). Jag smörjer in ansiktet med OLIV naturell dag och nattcreme. Min hud blir härligt len av denna creme. Det var det hela! Vore jätteroligt att vinna detta kit, som en tidig julklapp! Med vänliga hälsningar B

Anonym sa...

Jag tar inteså bra hand om den Därför skulle jag behöva vinna KRAM

Anonym sa...

VAd jag gör för att ta hand om den? hm...ibland är jag jätteduktig och går på ansiktsbehandling och känner mig som en prinsessa....sen...tar pengarna slut och nattjobbet syns i ansiktet...inte kul.
Men det finns inget härligare än att smörja in ansiktet och känna sig alldeles len och vacker!

Anonym sa...

Haha det var ju lite korkat att skicka en anonym kommentar till en tävling!;) skyller på att jag är blond!
Emmy
Emmy_cyber@hotmail.com

Anonym sa...

Hi, hi - bloggade precis om det ikväll.

Tyvärr alldeles för dåligt kan jag säga - men anbitionen är att bli bättre !