måndag 17 november 2008

Till lacktightsen


Bild från Asos

Eftersom jag nyss klickat hem ett par lacktights har jag inbyggd radar på matchande plagg. Den här koftan i 90 % ull och 10 % cashmere från Supertrash funkar ju finfint till de blanka tightsen, men frågan är om de inte är för kort? Och jag antar att tjejen på bilden har smalare ben än det ser ut (lacktightsen smickrar ju inte benformen direkt, åtminstone inte på mig). Ju mindre lackben man ser, desto bättre. Typ. Eller?

, , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

den var fin! fast den skulle då vara för kort för min figur i alla fall.. =/ men jag tror säkert att det skulle vara fint på dig!

Anonym sa...

men du.....jag fattar inte att jag inte tänkt på det tidigare....kom på det nu när jag la in reb tvätt i garderoberna:) passande att du hade skrivit detta precis nu...hihi...
men på Zara har de ljuvligaste koftorna!!! eller cardigan eller ja vad man nu kallar dem... dom är tillräckligt långa (jag äger en...lite för tight dock med min mage) och tillverkade i antingen 100% cashmere eller med 90%cashmere 10%silke....såååå sköna. kostar väl ca 700 eller nåt....minns inte...köpte den på taxfreen i barcelona i somras... Helt klart ett ok pris för den kvalitén.....min är tvättad åter och åter.

Haha...det här blev längsta kommenatren Ab minsann bäst jag slutar och återgår till bullbaket.

LIA sa...

Gillar kombinationen svart lack och vinröd kofta! Men det kan nog hända att koftan är lite för kort, åtminstone om man tänker ha den på jobbet, till exempel. Zara har fina långa koftor har också jag märkt. Jag köpte en grå och en vinröd på JC förra vintern som har exakt rätt längd för att bära till tights, men jag vet ju inte om de finns att köpa nu.

Anonym sa...

Skulle nog vara en toppen combo på dig!.-)

Pia Wester sa...

Snygg färg- och materialkombo, men som du säger är den kanske i kortaste laget....

Anonym sa...

fast jag tycker tvärtom, att lacktightsen är jättesmickrande :D

hoppas att du är på uppåtgående :)
Kramar om

Anonym sa...

Ser både mysig och fin ut, och vad tusan, lite kort skadar inte ;D

Jag sörjer att jag inte kan använda plagg med ull i, man upptäcker att det är det i princip ALLA överdelar under vinterhalvåret :(

Hanni's sa...

Snygg cardigan. Ah jag måste ta en titt på asos nu igen. ;)

Anonym sa...

Lacktights är snyggt, själv skulle jag nog föredra en kofta som går ner till knäna, = lagom mycket lack ;)

Har förresten utmanat dig på min blogg, du har säkert redan gjort den, men hittade den inte nu.. Kram!

Anonym sa...

Du ska ha något kort till, så att man ser dina fina fasta vältränade ben. :)

Mia sa...

Jag tänker att man iaf vill täcka baken och sen höga klackar för mest smickrande benform..

Kram Mia