onsdag 19 november 2008

Kärleken till en gryta


Bilder från Lyckas med mat

Åh, vad förtjust jag är i de vackra grytorna i emaljerat gjutjärn från franska Le Creuset. Den turkosa har vi i provköket på jobbet och jag har länge kastat lystna blickar på den. Färgen - såväl som funktionen - är oemotståndlig.

Frågan är om jag ska slå till, så att mitt hem blir en enda explosion i turkost? Bra att veta är att grytan tål ett temperaturspann från -18 till 260 grader. 1 250 kronor är priset.

, , , , , , ,

10 kommentarer:

Miss Agda sa...

De är fina och tror absolut att det skulle vara en bra investering. Såna grytor håller ju livet ut, iaf nästan.
Ps: När får man se bilder på ditt turkosa hem då? Nyfiken:)

Anonym sa...

De är världens bästa, köp! Så läckra - och bra!!

Ellas Inspiration sa...

Visst är den snygg. Du skulle sett i en butik jag var inne i för ett tag sedan. De hade fyllt en hel vägg (!) med dessa läckerbitar i alla färger. Så snyggt!!

Tack för "grattiset"...

Kram Karin

Anonym sa...

En gjutjärnsgryta är en bra investering och den turkosa var jättefin! Själv har jag en billigare variant från ikea (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40131725), funkar bra den också :)

Ang parfymen så tycker jag du gör rätt, man får se den som en inredningspryl ;)

Anonym sa...

Jag tycker inte om att laga mat, men kanske om jag hade en sådan gryta..? Hm... Fast jag tror att sambon nog har en i blått som han använder iof... Men en röd skulle nog göra det roligare! :)

De turkosa kuddarna har jag köpt på Mio. Tyget jag sydde skärm+kuddar av är från en lokal tygaffär.

Sias återförsäljare:
http://www.sia-homefashion.com/wrld_forsaljningsstalle-sverige_find_21.html

Anonym sa...

Jag har min svärmors gamla emalj gryta
Färgen är trist ljusgul men den är RIKTIGT bra

Hanne sa...

De var freshe og fine! Vi behøver nye gryter, kanskje det kommer på ønskelisten til jul...:)

Hanne sa...

De var freshe og fine! Vi behøver nye gryter, kanskje det kommer på ønskelisten til jul...:)

Anonym sa...

Lätt en bra investering! Men köp en i en diskretare färg. Äääälskade turkost förr men nu klarar jag inte av färgen mer :P

Jag hade köpt klassiskt oranget!

Mia sa...

De finns på min önskelista med!

Kram Mia