fredag 28 november 2008

Nu startar jag om - hänger ni med?


Utan att gå in alltför mycket på detaljer har den senaste tiden i mitt liv varit mycket jobbig. Tidvis har jag till och med funderat på att sluta blogga - helt enkelt därför att livsgnistan dämpats.

Men nu har jag tänkt till och kommit fram till att jag måste sluta skada mig själv. För vilken nytta gör det? Jag är en stark och driven tjej som älskar allt det som livet har att erbjuda. Och jag älskar alla snälla och gulliga människor som trots allt finns här på vår jord - som min underbara familj och mina fantastiska vänner.

Så nu står jag redo att starta om på nytt. Vilka hänger med?


41 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger med :) Skulle sakna dina inlägg om du slutade!

Anonym sa...

Att du är stark på mer än ett sätt tvivlar jag inte en sekund på! Livet är fantastiskt (särskilt så här en fredag... ;) ) och det är klart jag hänger med! Det gör vi nog alla...

Kram!

Anonym sa...

Håller med Helena och Miss storm DU är stark och vi skulle sakna dig.
MEN kom ihåg att du bloggar för din skull, vi har bara turen att få dela den med dig.
Kram

Anonym sa...

Jag hänger med och tillsammans är vi starka :-) !

Kram!

Anonym sa...

Jag hänger med! Jag (och säkert alla övriga läsare) gillar dig vet du!

Anonym sa...

Låter toppen, jag hänger gärna med, du har ju en av mina favorit bloggar som jag bara måste läsa varje dag! kram

Zizzi sa...

Jag hänger med! Prenumererar ju på dina inlägg och tycker om att läsa det du skriver!
Kram cissi

AnneliH sa...

Jag är tacksam så länge du vill dela med dig av allt på din fina blogg...många bra tips och nyttiga inslag. Så länge du tycker att det är roligt och tillfredställande hoppas jag att du fortsätter blogga. Ha en bra dag!

Helena sa...

Bestämde mig för samma sak förra helgen...nu kör vi!
http://h-examino.blogspot.com/2008/11/ett-nytt-kapitel.html
Kram!

Anonym sa...

Jag hänger kvar Vill tillägga att du dessutom är SNYGG

Anonym sa...

Besöker och läsnyfiken här runt !

Pia Wester sa...

Jag är också med! Man ska ta tillvara på och fokusera på det som är bra i tillvaron även är livet är tungt...:-)

Miss Agda sa...

Jag hänger med! Nystart leder oftast bara till positiva saker trots att den ibland initieras av negativa händelser. Du är stark! Go Girl!

Hanne sa...

Jeg er med:) Jeg ville savne bloggen din masse hvis du sluttet. Det gjelder å se fremover og fokusere på det positive:)

Anonym sa...

Klart du ska fortsätta blogga!
ulrika colorelle.blogg.se

Anonym sa...

Jag är glad att du bestämt dig för att fortsätta blogga!

KATE sa...

Jag hänger med såklart! Nu börjar även jag resa mig ur röran :)

Du är en inspo källa, helt klart. Kör hårt!

:)

Anonym sa...

Själv ska jag kämpa vidare eftersom det inte är läge att börja om.....men jag finns såklart här för dig....även om jag vet att du klarar det själv så är det alltid trevligare med sällskap.

kramar till dig gumman....å nu får vi allt styra upp nåt!

Anonym sa...

jag hänger med! Oavsett hur ofta eller sällan du bloggar, vad du bloggar om och vilken typ av blogg du kommer att ha så hänger jag med! gillar ju dig tjejen!

kram

Anonym sa...

Oj, det lät inte bra, men skönt att du verkar vara på väg ur det och har bestämt dig! Stor kram

Anonym sa...

Jag hänger med! Är glad att du stannar kvar och tar nya tag. Du är stark! Jag står själv vid ett vägskäl och ska försöka förändra mitt liv. Kanske skaffa jobb. Det är otroligt jobbigt att ta steget. Men jag blir peppad och inspirerad av dig och andra.
Sköt om dig och lycka till! *ger mig själv en spark i ändan också* :-)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Jag hänger med. Så kul att du fortsätter.

Ullis

Anonym sa...

självklart gör jag det! och tur att du inte slutar blogga, jag älskar att läsa din blogg. du ger mig inspiration och gör mig glad!:)

trevlig helg, kram!!

Anonym sa...

Jag hänger självklart med! Det är roligt att du bestämt att fortsätta blogga, skulle bli tomt utan en daglig dos Power-Petra! :) Stor kram /Frida

Anonym sa...

Jag hänger med!
Önskar jag var lika stark som dig.
Kram

Anonym sa...

Självklart hänger jag på! :)

Anonym sa...

givetvis hänger jag med! ;) gillar din blogg jättemycket!

Anonym sa...

Jag skulle sakna din blogg om du hade slutat, tycker verkligen om den och har snabbt hamnat på min lista över dem bloggar jag måste läsa varje dag.

Lia sa...

Jag är också med! Skulle verkligen sakan din blogg om du slutade. Livet går upp och ner ibland, men det viktigaste är att inte förlora livsgnistan. Jag är glad att du hittat din igen! Nu kör vi!

Anonym sa...

Jag hänger med! =) Hoppas det går fint och att du mår bra

Anonym sa...

Jag hänger med sa klart!
Hoppas att jag känner som dig om nagra veckor, just nu känns det mest som om nan sitter pa mina axlar... Men snart sa kommer energin tillbaks. Skönt att du mar bättre!

Kram Lisa

Katja Kristoferson sa...

Jag är på, har redan börjat!
PEPP PEPP PEPP!

Rosa Hemmet sa...

Åh det där lät ju riktigt bra tjejen, visst kan livet vara jobbigt ibland, men man brukar alltid ta sig igenom de jobbiga perioderna. Det kan vara riktigt nyttigt att ha annat att tänka på och fylla tiden med.. Saker som gör en glad, typ som att blogga :) Jag är helt klart me på nya tider!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Ja,det gäller nog att sänka kraven på sig själv!
Kul att du tänker fortsätta blogga!

Anonym sa...

Livet har sina sidor men man ska inte ge upp oavsett vad som än händer. Jag hänger absolut med. Att börja om på nytt är aldrig fel.

Anonym sa...

JAG! :)

Anonym sa...

Jag hänger med det vet du =)

Anonym sa...

Jag hänger med! Jag gillar dig och din stil.

Anonym sa...

SJälvklart hänger jag med :)! Kram till dig.

Anonym sa...

jag hänger definitivt med! You go girl!

Anonym sa...

Känner igen det där... Energin rinner ut. Men jag brukar försöka rycka upp mig med hjälp av bloggen.
För där finns många uppmuntrande människor.

Vintern är extra hemsk. Jag står dock redo att börja om och hoppas att livet ska hjälpa mig lite på traven.