måndag 24 november 2008

Beslutsångest!


Har ju nyligen beställt en kaffekvarn - men nu börjar jag undra om jag inte skulle ha satsat på elektricitetslös nostalgi istället... För 1 195 kronor får jag den exklusiva, manuella kaffekvarnen Nostalgie Peugeot i valnöt från Peugeot. Kvarnverket är inställningsbart för olika malningsgrader. Låter mysigt och jag ser framför mig hur jag står i köket hemma och samtidigt som jag får nymalet kaffe också får en skön armworkout.

Hm, vad göra? Beslutsångest!

16 kommentarer:

Anonym sa...

vilken söt en! ojoj, jag vet inte hur du ska göra, men det är ju verkligen nostalgi över den här:) jag hejar på denna!

Anonym sa...

Sådana är så fina.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Frågan är vilken som maler bäst,jag vet inte men denna på bilden var ju söt!

Anonym sa...

Nu blev jag påmind om att vi nog ärvde en sån från farfar. Undra vart den finns? Jag röstar för handkvarn istället för elektrisk. /Emma

Lia sa...

Jag skulle välja denna! Gillar saker med äldre stuk, och den här är ju bara för söt. Och så får man ju som sagt lite träning på köpet!

Anonym sa...

Du får köpa en av varje ;0)

~Livet i byn

Rebecca sa...

Vilken snygg! Den är säkerligen bra också, Peugots pepparkvarnar är i alla fall pepparns Rolls Royce. Och det borde väl betyda bra kvarnar också?!

Anonym sa...

För hand! Jag är gammeldags av mig. :) Jag tycker det är mer genuint.

Mia sa...

Så här i efterhand känner jag mig lite skraj med. Då gick allt så fort så då hann jag inte bli rädd för den där stora gröna bjässen men nu när jag tänker på att livet kunde slutat - ja då blir jag också lite skraj faktiskt..

Kram Mia

Anonym sa...

Åh det är inte enkelt att ha beslutsångest. (Det får jag hela tiden) Jag tycker det var en charmig kaffekvarn, minns att mamma hade en liknande när jag var liten. Kram Sandra

Anonym sa...

Jag går mot strömmen, kör på bekvämlighet :)

Anonym sa...

Vad svårt, välj den som maler bäst ;) Eller kanske snyggast, i så fall denna! Kram

Anonym sa...

Du får veva en hel del om du väljer den kvarnen, jag skulle satsa på en elektrisk, har hört att de ska vara bättre.. Kika in på kaffeforumet riktigtkaffe.se, där kan man få många bra tips! Hälsn Mary

Anonym sa...

Köp en gammal annars. Så fin!
Urlika colorelle.blogg.se

Anonym sa...

Åhh! En sådan har vi hemma! Himla läcker och så fin att ha framme!

Anonym sa...

visst är de fina och sötare, men oj, vad jobbigt det är att få ihop till en kanna kaffe, haha... fast iofs, du som gillar utmaningar (tänker på fjällvandring och grejer)...
hehe, jag gav bort min nostalgimalare och kör med stavmixern istället :)