torsdag 13 november 2008

Trångbodd!


Bild från La Redoute

Jag är less på att bo trångt!

När man nyss har flyttat hemifrån är det väl okej, men nu har jag levt mitt liv i ettan på 40 kvadrat så pass länge att det får vara nog. Jag får inte plats längre. Mitt liv får inte plats. Själen får helt enkelt inte plats!

Flyttar jag till något större drömmer jag om att kunna promenera till jobbet. På väg dit passerar jag kaféet som gör den bästa takeawaylatten. Nära hemmet finns gymmet och vännerna.

Jag längtar. Jag är redo nu.

10 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Ibland behöver man en förändring, och ibland behöver själen komma ut och bara vara nära naturen för att må bra, Jag älskar att hitta lugnet att vandra på glaceären att klättra i bergen att vara ute med båten och när jag gjort det klarar jag av att vara hemma ett tag vet inte om jag har en väldigt rastlös själ men det hjälper.
Jag flyttade från stan och ut på landet och här är det ochså som själen finner ro och jag stormtrivs har bott här i snart 4 år och vill inte tillbaka till innerstan...
KRAMISAR sötis
är det ok att jag la dig på min blogglista då jag ändå tittar in här så ofta jag kan???
KRAM

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen du hittar en större lägenhet och att du kommer ha caféer som gör takeawaylattes just like u want them ;o)

Själv bor jag i en 28 och det är supertrångt..tycker jag! fast å andra sidan har jag en bra planlösning så jag ska inte klaga..men ändå..

Anonym sa...

Förstår vad du menar. Har bott väldigt trångt nu i år och det ska bli väldigt skönt, för en gångs skull, att flytta in till ngt större. Längtar, längtar. Hoppas att du också får uppleva det snarast :)

Anonym sa...

mm, det låter som det är dags för dig att gå vidare då..
hoppas du hittar något bra och lämpligt..

massor av kramar till dig och hoppas verkligen att du mår bättre snart!

Anonym sa...

åhh jag förstår precis. Innan jag flyttade dit jag bor idag bodde jag i en 1:a på 45kvadrat och det var super trångt, så bodde jag och min sambo i 3,5år sen behövde vi mer rum, vårt förhållande behöve space och våra själar och nu bor vi i en 3:a på 76,5kvm vilken skillnad. Hoppas du hittar vad du söker.. =)

Ellas Inspiration sa...

Jag känner igen känslan!! När jag och min man flyttade ihop bodde vi på 21.5 kvm (!!!). Snacka om klaustrofobi!!

Ha en riktigt mysig helg och sköt om dig ordentligt!

Kram Karn

Anonym sa...

fattar precis vart du vill komma. en etta är ju precis som du sa, perfekt för när man flyttar hemifrån osv. men det är inte lätt att "ordna ett hem" i en etta. man vill inte sova i vardagsrummet, och man vill ha ordentliga ytor och få plats med möbler. men hey, ni får ge er ut på spaning nu efter större lyor:)

Anonym sa...

Jag förstår dig....vi bor ju lite större men inte mycket och vi är för sjuttsikens tre snart.....förhoppningsvis.
Men jag vill ju inte att du ska flytta från Uppsala....den här stan behöver sådana som dig som gimmar upp den!!!!!

Hoppas du känner leendet komma snart....önskar så att jag kunde göra nåt!!!! men jag skickar en massa kramar och tankar!

puss

Anonym sa...

Ja de e jobbigt!

Anonym sa...

Är det Stockholm som gäller då???