torsdag 20 november 2008

Recension: Nattcrème från Apoliva


Bild från Apoliva

Ni som följt min blogg ett tag kanske vet att jag har extremt känslig hy - led bland annat av besvärlig akne när jag var yngre och än idag kan det blomma upp jobbiga kvisslor. Vis av erfarenheten vet jag att min hy inte gillar för komplicerade (och därmed oftast dyra) crèmer.

Nu bestämde jag mig för att testa en parfymerad nattcrème från märket Apoliva, som enbart säljs på apotek. Hyaluronsyra, e-vitamin och glycerin är några av de verksamma ämnena - och min hy verkar trivas. Jag använder crèmen både som dag- och nattkräm - den fungerar utmärkt under makeup. Dessutom doftar den lagom och mycket gott. Priset är bra det också - 65 kronor.

, , , , , , , ,

10 kommentarer:

Katja Kristoferson sa...

Kära du, har du provat Canoderm än?

Anonym sa...

Jag stod och klämde på dag cremen igår på apoteket, men det är ju en nattcreme jag behöver. Min hy har ändrat ganska nyligen, innan kunde jag knappt använda nån creme det blev bara som flott i ansiktet, men nu behöver jag creme både på dagen och natten. Ska nog gå tillbaka idag, tack för tipset!

Hanna sa...

Kanske värt ett försök!

Anonym sa...

Den där har jag varit nyfiken på
Annars gillar jag Mary Kays saker Har du testat dem??

Anonym sa...

Ja kanske passar den för mig med, får nästan testa. har känslig hy jag med och cremen jag köpt idag kostar 500 pix =(

Anonym sa...

Jag använder Apotekets (apolivas) duschcreme och hudcreme och tycker att de luktar alldeles så där lagomt mycket :) Och gott! Men ansiktscreme använder jag Loreal och Nivea och det funkar på mig... Skönt med fredag! Hoppas du kan njuta lite också av helgen!

Anonym sa...

Den ska jag nog testa. har så himla svårt att hitta en bra kräm. Tack för tipset.

Anonym sa...

jag använder också den nattkrämen, väldigt prisvärd.. tycker den funkar bra, jag tror inte på superdyra krämer!

Anonym sa...

den kanske vore ngt för mig:) gillar apotekets produkter verkligen, bra och helt ok priser.

Anonym sa...

Canoderm är skitbra, verkligen! Använder alltid den till mina torra ben.

Jag är oxå superkänslig i ansiktet. Den enda cremen som verkligen fungerat bra o håller vad den lovar är Biwelen by XLNT Nattcreme. Utan parfym är den givetvis och är speciellt framtagen för oss med känslig hud. (skickar dig en länk om du vill kika.)

http://www.biwelen.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=14&product_id=73&Itemid=102