onsdag 17 december 2008

På mitt nattduksbord i jul


Vad passar bättre att läsa nu när 2009 står för dörren än en bok om hur man blir framgångsrik?

"Du är vad du och dina tankar gör dig till. Tänker du positivt, lyckas du. Tänker du negativt, förstör du snart alla dina möjligheter att lyckas med såväl ditt privatliv som ditt yrkesliv."

"Tänk rätt, läs den här boken och du kommer att märka att det inte är slumpen som gör att vissa får ut allt de vill av livet medan andra misslyckas. Det är dina tankar som gör din framtid."

Tänkvärda ord som är skrivna av Napoleon Hill, mannen bakom boken "Nyckeln till framgång". Tack snälla evitamin.se som skickade den till mig - jag sätter igång att läsa på en gång.

, , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Något sådant skulle nog en annan också behöva ;) Men jag har ju lite universitetsstudier kvar så jag har nog att göra ändå.

Anonym sa...

Ja en sån bok skulle jag också behöva.

Anonym sa...

Min pappis is da shit :)

Hoppas du har en mysig kväll!!

AnneliH sa...

Det låter lite som boken The Secret eller Hemligheten....som jag har läst 3 ggr nu...den boken får bli min "bibel"....vi har ju fria viljan att välja det positiva som tur är.
Trevlig läsning.

Anonym sa...

Ahh, "Law of Attraction". Jag älskar det där. Och det funkar verkligen. Det man har i huvudet materialiserar sig så småningom i verkliga livet.

Det är så spännande att se hur olika människor fokuserar på helt olika saker i identiska situationer. Och sen kolla följderna... vissa bara älskar att fixera sig vid negativa saker - och sen undrar de varför livet är så svårt.

Man borde kanske läsa om sånt här på samma sätt som man läser om religion i skolorna. I och för sig går alla religionerna ut på det där i alla fall, men de tolkas bara så konstigt ibland.

Anonym sa...

vilken intressant bok! Läs den o återkom gärna om vad du tyckte om den! Känns som att jag oxå borde läsa en sådan bok...

Kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är nog itne helt fel:)

Munken som sålde sin Ferrari är kanske också ett tips. Den ska jag läsa snart tänkte jag:)
KRAM

Anonym sa...

Den boken verkade väldigt intressant! Jag vill blir framgångsrik! :)

Anonym sa...

jag gillar inte sådana böcker egentligen, men jag läste "the secret" för något år sedan och den är i samma regi ungefär. så bra! läst den?

Anonym sa...

Det stämmer faktiskt! Jag jobbade som telefonförsäljare i 3 år och tänkte man negativt så sålde man inte men tänkte man positivt så gick det desto bättre. Positiva människor smittar dessutom av sig :)