tisdag 2 december 2008

8 saker

Söta Camilla har utmanat mig och självklart hakar jag på (om än lite sent):

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna.
3. Meddelade de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
Är ingen stor tv-fantast, så nu ska vi se...
1. Dr Phil
2. Nyhetsmorgon (särskilt på söndagar)
3. House
4. Cityakuten
5. Bonde söker fru
6. Idol (jaaaa, jag vet - patetiskt, men sant)
7. Spårlöst försvunnen
8. Cold case

8 saker jag gjorde igår:

1. Bloggade.
2. Klickade hem en fuskpälsväst.
3. Klickade hem en fuskpäls och ångrade mig.
4. Drömde att jag åkte skidor i Zermatt.
5. Skrev en artikel om årets bästa julöl.
6. Tränade på Friskis & Svettis.
7. Drack grönt te med gojibär.
8. Drack gott kaffe från min Moccamaster.

8 saker jag ser fram emot:

1. Skidsäsongen 2008.
2. Julafton.
3. Att få åka till Prag snart.
4. Att få hem mitt lila fodral från H&M.
5. Att få åka hem och träna.
6. Att få äta en chokladpralin (eller två) ikväll.
7. Att få äta tjeckiskt julgodis till helgen.
8. Att snart få dricka tjeckisk öl på plats i Tjeckien.

8 favoritrestauranger:
1. Grill.
2. Källaren Moldau.
3. Soldaten Svejk.
4. PA & CO
5. Na Verandách (Staropramens konceptrestaurang i Prag)
6. ?
7. ?
8. ? (Äter ute alldeles för sällan, men ser fram emot att de tre sista punkterna snart fylls i :-)

8 saker på min önskelista:
1. Att den här lågkonjunkturen ska försvinna.
2. Att jag snart får åka till New York igen.
3. Att det slutar regna och börjar snöa. Mycket.
4. Att pendeltågen mellan Uppsala och Stockholm aldrig mer blir försenade eller inställda.
5. Att jag vinner massor av miljoner och kan ägna resten åt livet åt att bara ha kul.
6. Att mina nära och kära får vara friska.
7. Att det blir ljusare utomhus.
8. Nya telemarksskidor.

Nu utmanar jag Nina, Smilla, Lady Thirty, Hanne och alla andra som vill haka på.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla du.....jag är faktiskt galet stolt att jag klarade det igår....med roten framme å allt....har ju krävts narkos senaste 10 åren för minsta grej....men har man bebis i magen så har man och har man inte 10.000 till narkos så har man inte:(

Hmm....vi kanske skulle kunna få till en cityakut och fika någon gång...annars är jag nog för en gångs skull helt fri i helgen om du vill dejta:)

kramar

Anonym sa...

skoj! jag antar utmaningen!..inom kort.

Anonym sa...

haha rolig utmaning.. =P

Anonym sa...

vilken rolig utmaning! den ska jag nog göra framöver:)

nää, jag köpte en mörkturkos matta på ikea igår, med knoppar på typ:) en mindre variant, men ack så skön. och mörkbruna plädar, tycker dom färgerna passar så bra ihop:)

Kram!

Katja Kristoferson sa...

Patetiskt, det är att ha Idol så långt ner som på nummer 6. Det hamnar ju på nummer 1, helt klart. GO KEVIN!!!!!!!

=)

Miss Agda sa...

Har du skaffat dig en Moccamaster nu? ;) En röd??

Anonym sa...

Kul att du antog utmaningen :)

Hanne sa...

Spennende, svarer på den i morgen tenker jeg:)

Anonym sa...

Listan är jätterolig! Jag utmanade dig också innan...men du har nog missat den kommentaren jag gav dig. *snyft* ;-)

http://miasvardag.wordpress.com/2008/11/29/utmanad/

Unknown sa...

Jag kan bara hålla med:)

Kram
Marias Kakburk

http://www.hemmetsjournal.se/blogg/blogg/?blog=79

Anonym sa...

nice lista ;)

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Ja du, nu fick man ju veta en hel del om Petra, kul! Håller helt klart med om lågkonjukturen. Vad ska den vara bra för? Snö har vi, välkommen uppåt, snart öppnar ju gränsen :D Så du åker telemark! Har aldrig prövat de men det ser så härligt ut när de glider fram i backen. Är det mycket svårare än slalom? ha det fint petra!

Anonym sa...

och här sitter jag och nattbloggar....då kunde jag ju inte annat än å tänka på dig:)

hoppas du sussar sött

kramar

Anonym sa...

Petra, programmet heter "Brottskod: försvunnen", och det är ganska töntigt att säga att man tittar på det, lite ocoolt!

//BigStef

Anonym sa...

Utmaningen är antagen =) Ska bara få lite mera tid.
kram