torsdag 11 december 2008

Jag längtar hit!


Vintern med all underbar skidåkning har alltid varit min favoritårstid - jag är ofta den enda på jobbet som tar ut större delen av min semester då. Men sommartid finns för mig åtminstone ett lockande semestermål som jag aldrig tröttnar på - magiska Ibiza!

Med sina fantastiska stränder, den mytomspunna klippan Es Vedrá (se bild ovan), hippiekollektiv och sist men verkligen inte minst - klubbarna: Pacha, El Divino, Amnesia, Space med flera, där man kan dansa tills natten övergår i dag. Sedan har vi de härligt urflippade och exhibitionistiska människorna och atmosfären som låter alla vara precis som de är. Jag vill åka dit nu!!

Är du sugen på Ibiza? Läs gärna mitt resereportage därifrån.

, , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag är jättesugen på att åka till Ibiza till sommaren! Har gått och småplanerat det och så dyker ditt inlägg upp :) Har du varit där får du gärna komma med lite tips...

Anonym sa...

Jag sitter här och bara längtar bort, och så får jag se den där stranden. Suck! Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Anonym sa...

ska läsa ditt reportage, ibiza verkar som en väldigt intressant ö!

Anonym sa...

Jag som sitter & längtar ända ut i tårna efter att få stiga av flyget på annan varmare ort..!! Blir tokig snart.. Ibiza har jag alltid velat åka till, verkar helt underbart ;-) Fast för mig blir det först i januari och egypten. Så jag räknar redan på min nästa thailand resa jag vill göra i maes/april... Måste åka utomlands 4ggr/år tkr jag... Är alldeles för vinter allergisk tyvärr!

kramar!

Anonym sa...

Låter VÄLDIGT lockande! Har aldrig varit där men åker gärna dit :-) Ska in och kika på ditt reportage nu!

Anonym sa...

Ojoj! Det såg verkligen lockande ut!