söndag 28 december 2008

Patrick Swayze i obetalbar biroll







Igår kväll såg jag en riktigt kul film på TV4 Plus - den svarta komedin "Keeping Mum" med Rowan Atkinson i huvudrollen som den extremt frånvarande kyrkoherden Goodfellow. Fast största behållningen var nog Patrick Swayze i en helt underbar biroll som prästfruns (Kristin Scott Thomas) sliskige golftränare/älskare. Han häver ur sig obetalbara oneliners som:

"You just keep your eye on the ball and let me worry about the hole."

Trist att han är svårt sjuk, Patrick Swayze. Någon som vet hur det är med honom förresten?

, , , ,

22 kommentarer:

Anonym sa...

Haha såg oxå den igår, lite annorluna film tkr jag men ändå bra :)

Anonym sa...

mmm..jag _tror_ att jag har sett den förut, inte helt 100..

Ellas Inspiration sa...

Visst är den härlig den filmen. Såg den av en ren tillfällighet för ett par månader sedan och jag älskade den!

Kram Karin

Anonym sa...

haha, va härligt! själv har jag dock inte sett den.

det sista jag läste om honom var väl att han ändå var ok och att han menade till media att han faktiskt inte var död än! :) men jag håller med, alltid tråkigt såklart:(

ha en skön söndag tjejen, kram!!

Anonym sa...

En favoritskådespelare :)
Senast jag hörde hade han väl faktiskt blivit bättre, men man vet ju aldrig, kanske bara nåt han säger till media men han har ju synts i ett antal program osv så han borde ju inte ligga på dödsbädden längre iaf.

Anonym sa...

Ha-ha den har jag inte sett. Men nu ska jag hålla utkik efter den filmen. Jag vet inte alls hur det är med honom men läste för ett bra tag sedan om att han var sjuk.

T o r är det 40 mil (lite drygt), så klart!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Du verkar ha en perfekt "jul" helg med internetshopping och fimer pa kvällarna!

Tror inte att uppföljaren till Vi hade i alla fall tur med vädret visas här, typiskt! ;) Kollade precis vad de visar och vi bestämde oss för Australia. Har du sett den?

Ha en bra söndag!

Kram Lisa

Anonym sa...

Du är utmanad av mig!

Mia sa...

Tror han är friskförklarad...

Men jisses att jag missade den alltså! Den låter ju hysterisk! Kanske får bli et besök till videobutiken i eftermiddag...

Kram Mia

Anonym sa...

Vad synd att jag missade den, verkade ju riktigt underhållande ;) Men vi hade också filmkväll i soffan igår, såg på Ghost Town, rätt kul den med! :)

LIA sa...

Jag läste nyss en artikel om honom, han såg nog lite tagen ut men inte dödsjuk. Han har fortfarande cancer, men jag tror att det kanske inte är lika allvarligt som läkarna (eller tidningarna) först trodde. Hoppas han klarar sig!

Anonym sa...

Jag har oxå hört att han e sjuk men inte så mycket mer än så...tråkigt på den snyggingen =) Dirty Dancing är hans bästa film, om jag får säga det =)

Anonym sa...

Sv: Åh många juliga kramar till dig med!

Kram på dig

Anonym sa...

oj från Little Peaché va det! =)

Toblino sa...

haha, gott om skojiga filmer på tv i jul! kollar på Tjejen som föll överbord nu.

m, fick ihop ett litet julrim!

hoppas du har en strålade jul hemma.

Anonym sa...

Vad kul, den filmen har jag inte sett. Måste nog ta och spana in den. Vet inte hur det är med honom tyvärr.
Kram

Anonym sa...

Playa är bara bäst..allt med playa..haha..längat verkligen tillbaka! :)Tror P.S är mirkael bättre nu..men vet ej hundra..

Anonym sa...

aaaaaaaaaaahahahaha och du har tom fotat tv´n hihi! sötis!!!!!!

KRAM

Anonym sa...

Jag älskade honom i Dirty Dancing! Den filmen är så bra...
Trist att han är sjuk.

Anonym sa...

Den filmen är ju jättebra, skit att jag missade den, hade ingen aning om att den gick.

Anonym sa...

Den filmen har jag inte sett. Låter som ett bra tips! Ska kolla upp den.

Zizzi sa...

På hans officiella hemsida hälsar hans fru att patrick inte säger "hejdå" till nån än. Och att han kämpar på.
Han och hans fru ska göra en intervju med Barbra Walters, som ska visas i USA 9 januari. Den kanske man kan hitta på You Tube sen?
Kram cissi