fredag 12 december 2008

Bästa tiden på året


Smällkall midvinter och varma sommardagar i all ära - men i min bok är det vårvintern som kammar hem första pris. Låååånga dagar, värmande solstrålar och härligt slaskig snö - som gjord för sköna telemarksåk. Underbart!

Ovan ser ni bilder från maj i år, då jag och några kompisar spenderade ett par sköna dagar uppe i Riksgränsenfjällen. Och nej - vi bodde INTE på hotell utan sov självklart i tält. Gissa vem som fick gräva ut platser för tälten? Kolla noga på bilden högst upp... ;-)

, , , , ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg du är när du jobbar så där =) Måste ha varit kallt.

Hanne sa...

Herlige bilder:) Det ser kaldt ut, men man blir vel varm når man jobber:)

Anonym sa...

Åh hujedamig! Jag sitter och muttrar nu för att det har snöat i två dagar och jag måste ut och skotta idag IGEN, borde väl ha räckt med att jag slet igår!! :)

Ha en toppenmysig helg!

Anonym sa...

Det ser ashäftigt ut med, att ha linne på sig samtidigt som det är flera meter snö...:-)

Miss Agda sa...

Åh låter hur härligt som helst!!

Anonym sa...

härliga bilder! jo, riktiga varma vinter-vårdagar är härliga! fast snöslask gillar jag _inte_ ;)

Anonym sa...

Slaskåkning i April är bland det bästa som finns :D
Underbara bilder.

Anonym sa...

Du coola tuffa kvinna!!!!!! och så snygg också....haha...jag sitter och asgarvar vid tanken på hur jag skulle sett ut i samma situation....

och ja....här är det inte traditionellt pyntat....men jag skapar nya traditioner:)

kramar...mail on it´s way.

Puma sa...

åh, ser underbart ut. jag tycker att mars är bästa skidmånaden jag... :-)

(japp, är i Åre under jul och eventuellt även under nyår. Grabben ska förvisso skjuta fyrverkeri i Sthlm men jag tror jag hellre ser det på TV. Vi firar ändå inte nyår ihop om jag skulle åka med ner till Sthlm, då skulle vi bara "jobba ihop"... Ska du uppåt??)

Helena sa...

Starkt Petra! :) Imponerande..! Uppskattar tjejer som kan ta i och inte är rädd för att bryta en nagel eller två...
Ha en fin helg, trots spöregn...
Kram

Hanna sa...

Det finns ingen underbarare tid än vårvintern..helst i fjällen!

Anonym sa...

Fy tusan vad du är tuff!!! Jag är sjukt impad, tjejen! Jag som inte alls orkar åka skidor i slasket, mina ben tar slut på nolltid.... Du är ju så vältränad att jag är avis värre... ;-)

Kramis
Lotta

Anonym sa...

Håller med dig till 100 % om årstiden! Det finns inget bättre med snö och värme kombinerat! :) Härliga bilder!