torsdag 26 februari 2009

Superfrukter


Så kallade "superfruits" är väldigt i ropet just nu. Det handlar helt enkelt om frukter och bär som är extra laddade med vitaminer, mineraler och andra nyttiga ämnen. Nya juicen "Acerola and Mango" från Healthy People innehåller acerola - västindiskt körsbär - som är en av de största naturliga c-vitaminkällorna med 30 gånger högre c-vitamininnehåll per 100 g frukt än apelsin.

I samma serie juice finns också smakerna "Golden kiwi fruit blend/omega 3" samt "Gojiberry passion fruit". Jag gillade dock "Acerola and Mango" bäst. Finns att köpa i välsorterade matbutiker. Läs mer här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

åhh spännande de ska jag leta efter nu när jag ska storhandla, hur är den i konsistensen typ som fruktsoppa eller juice?

Ellinor sa...

Det är roligt att allt mer välgörande frukter och bär dyker upp på den svenska marknaden. Jag är ofta öppen att prova det mesta :)

lina sa...

Låter goda! Har aldrig sett dem i butik dock, får hålla utkik.

Anonym sa...

Låter spännande.

Anonym sa...

Oh det lät gott! Härligt med juice-produkterna som inte innehåller några tillsatser. Även granatäpple känns som om det är i ropet :)

KATE sa...

Åh! låter som nåt för Kate! Vad kostar en såndär rackare?

Kram!

Emelie sa...

Hihi, snacka om reklam med vinnande koncept. Gissa vem som nyss köpt hem en stor påse Gojibär att ha i hemmagjorda morgonmüsin? Just det, lilla Mademoiselle Moyenne... Men det är ju gott också!

Anonym sa...

Hej Petra!
Jag har suttit och läst genom din blogg i säkert 3 timmar nu och jag måste säga att jag är helt fast. Du har verkligen ett sätt att skriva och jag blir glad av att läsa dina inlägg. Tack för en trevlig läsning!
Mvh Karoleen