fredag 6 februari 2009

Oemotståndlig - dag som natt!


Har länge velat färga ögonbrynen och ögonfransarna, av flera anledningar. Dels är det ju alltid trevlig att inte se helt osminkad ut när man tränar eller är ute i naturen (ja - jag är fåfäng!). Och dels så skulle jag spara in mycket tid på morgnarna.

Då jag bär kontaktlinser har jag varit lite tveksam till att få tummen ur och verkligen göra detta. Men så hittade jag "Beauty Lash" hos Eleven.se, som enligt produktbeskrivningen ska hålla i 6 veckor och vara idealisk för kontaktlinsbärare.

Men innan jag slänger mig på klickknappen skulle jag vilja höra om någon av er testat den här produkten?

, , , , ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle vilja gå och göra fransförlängning och färgning, tänk så skönt att slippa mascara ibland :D

Mia sa...

Svar: jaha, hoppas du inte tog det fel. Har läst en hel del av det du skrivit, tycker du är jätteduktig men aldrig läst något om inredning. Blev förvånad bara. Kan du inte länka till dina inredningsartiklar med på bloggen? Skulle va såå rolig läsning!

KRAM

Anonym sa...

Jag färgar ofta mina fransar och bryn. Brynen är inga problem alls det är svårare att smeta på krämen på fransarna utan att man får i ögonen :) Använder en färg som jag inte kommer ihåg märket på men som man hittar på kicks. (Linser eller inte spelar ingen roll varken under färgningen eller efteråt, eller så förstod jag inte hur du menade? :) Den kostar runt 69 kr och räcker till minst 10-20 behandlingar. Lycka till!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag har en arbetskamrat som med jämna mellanrum färgar fransarna på salong. Det tycker hon är så bra.Det måste vara väldigt praktiskt om sommaren,när man solar och badar.

Anonym sa...

Refectocil tror jag den heter, superbra. Köp den. :) Undvik linser samma dag eller dagen efter om du har känsliga ögon, sedan är det bara att köra på med linder igen.

Anonym sa...

Ingenting för mig men pröva du..man kan aldrig veta innan man provat.-)!

Anonym sa...

sv : haha håller heeelt med ;-) Hur var bloggpriset?!

KATE sa...

Jag är också en linsare, och kör hemmafärgning för bryn och fransar från H&M, funkar hur bra som helst. Fransarna är dock lite svårare med, oftast ber jag nån vänninna om hjälp :)

Lycka till!!

Anonym sa...

Inte provat... men gud va skönt det är att slippa måla alltid, men blir aqldrig av att jag färgar... :(

Katja Kristoferson sa...

Jättesvårt att få färgen att fästa på fransarna.. jag fick sitta med tops och smeta alldeles för länge, kan inte vara nyttigt för huden. Gör det på salong istället. Ögonbryna målar jag hellre, det blir oftast för mycket när man färgar dem.

Helena sa...

Brynen färgar jag jämnt och ständigt, har genomskinliga i normala fall typ. Det är enkelt och blir bra. Har dock inte provat den färgen du skriver om utan köpt en annan på Åhléns.

Fransarna har jag provat någon gång själv och någon gång på salong. De gånger jag gjort själv har det inte blivit jättebra plus att jag svullnat upp som en tok på ögonlocken precis runt fransarna. Vet inte om färgen jag köper själv är starkare än salongsfärgen eller vad det beror på. Dessutom är det svårt som f-n att göra det själv på fransarna tycker jag. Svårt att titta samtidigt som man ska kladda på färgen men det måste man ju göra :)

Helena sa...

Skrev lång men glömde ändå :) Har annars hört att man kan tatuera ögonmakeup, ögonbrynen och eyeliner tror jag det var, DET skulle jag vilja göra men är så rädd att det ska bli jättefult, det är man ju verkligen fast med resten av livet :S

Anonym sa...

oj wow jag visste inte ens att det fanns, nu blir man nyfiken. (ja jag är också fåfäng)