torsdag 12 februari 2009

Jag avslöjar allt om mig!


Har fått en kul utmaning av Lisa som jag ju måste anta: Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

1. Jag fryser lätt om händer och fötter - så dö inte av skratt om du ser mig sova (inomhus) med fingervantar och "sovstrumpor" (leopardmönstrade naturligtvis).

2. Har en ovana att öppna och stänga min handväska stup i kvarten - "måste kolla ifall den där grejen verkligen låg där", "måste ta fram läppbalsamet" och så vidare. Så blir jag stressad av mitt eget beteende och inbillar mig att alla omkring mig tycker detsamma och så blir jag ännu mer "plockig" och så vidare och så vidare...

3. När jag kliver på ett flygplan måste jag alltid gå in med höger fot först, annars kan det hända något illa. Ja - jag är skrockfull!

4. Gillar att stå längst fram vid ledaren under jympapassen. Mycket roligare att stå där i den "innersta cirkeln", man blir så mycket mer peppad då när man befinner sig där det händer. Blir väldigt irriterad om någon skulle tränga ut mig.

5. Är besatt av filmjölk och saltlakrits och skulle kunna leva på detta (nästan).

6. Är en riktig nattuggla och kan sitta uppe till långt efter midnatt, trots att väckarklockan kommer att ringa kl 05.30. Jaaa - jag vet. Måste göra något åt detta.

7. Är snäll, på gränsen till dumsnäll, och tror de flesta om gott. Den här egenskapen har legat mig i fatet många gånger.

8. Har komplex för mitt hår och har bad hairdays nästan jämt. Förmodligen är det bara jag som märker det, men det räcker ju så också.

Nu tänkte jag komma i säng i hyfsad tid, så jag latar mig lite och skickar vidare utmaningen till alla som känner sig manade.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ettan, tvåan och sexan är precis samma ovanor som jag dras med! Men det kunde ju vara mycket värre, och visst är det charmigt med varma yllesockor i sängen? ;-)

Ellinor sa...

Tack för denna matnyttiga information. Är alltid roligt att ta del av människor med okända sidor :)

Anonym sa...

nr 2 7 0ch 8 känner jag igen hos mig

Anonym sa...

min syster har också det där med handväskan! hon kan sitta var tjugonde minut och kika...inte så kul när man går på bio med henne, haha ;-) nattugglor är vi nog många ;)

Anonym sa...

sv: nej det var inte ett hundra men just då kändes det som de..

Roligt att få veta lite mer om dig. Jag känner igen mig på ett par punkter i alla fall

Anonym sa...

Hihi, kul att få reda på dessa saker! Själv kände jag igen mig på nr 1 (bara strumpor, dock), 7 och 8.

Anonym sa...

Hihi, sovstrumpor har jag också när det är kallt, stickade med små bollsnören som man knyter runt vristen, himla sexigt! ;)

Annars är vi ju nattugglor båda två, det är då jag är som piggast :)

Kram och trevlig helg, nu drar jag snart iväg till Köpenhamn! /Frida

Helena sa...

Kul läsning! Har också blivit utmanad, ska ta tag i det ikväll med ett glas rött... :)
Ha en skön helg Petra!
Kram