tisdag 3 februari 2009

Nej, det här är inte spenatsoppa med havrefras


Det ni ser ovan är frukosten jag avnjöt i morse. Frukosten som är ett mikrosteg till ett bättre immunförsvar hos mig - här var det nämligen packat med vitaminer, mineraler, fibrer och annat smått och gott. Havrefraset känner ni väl igen och receptet på den gröna smoothien lyder som följer:

1 mango
2 kiwifrukter
1 banan
2 isbitar
1 dl vaniljyoghurt
1 dl mjölk
1 krm mald vaniljstång
1 msk honung

Lägg alltsammans i en mixer och mixa tills blandningen är slät. Njut!

, , , ,

21 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken vitaminkick =) roligt att ses, hoppas det blir fler ggr;)

Miss Agda sa...

Förutom att det låter nyttigt så låter det superdupergott! mums! Ps jag köpte dinkelfras idag, har du provat?

Anonym sa...

vilken hälsokur! ser mums ut! måste testa!
kram!

Anonym sa...

Verkligen kul att ses igår..haha..jag hade aldrig plockat upp kameran om inte ni också hjade gjort det när Niklas lite otippat dök upp på damtoaletten..;)
Många Kramar!

Anonym sa...

Tack! :-)

Katja Kristoferson sa...

Ja, Petra, nu är det dags att bli frisk! Måste sova nu.. har jobbar i verkligheten idag. kram

Helena sa...

Haha, ja 60 desserter är annat än din smoothie det, men för hälsan är det inget vidare har jag en känsla av :)

PS. Dom är prisbelönta för någon sorts dallrande lakritspudding, var riktigt god faktiskt ;)

Anonym sa...

Nu ligger din intervju ute på min blogg! Kram Sandra

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Det lät ju väldans nyttigt, för att inte tala om gott. har aldrig tänkt på att man kan njuta smoothies som fil typ. Ska prova, tack för tipset! :)

Anonym sa...

Det låter spännande, det kanske man skulle prova =)

Anonym sa...

det var udda minsann;) och havrefras var hemskt längesen som jag åt, men gott är det:)

Ellinor sa...

Vilken vitaminboost. Den borde verkligen göra susen för ett kraschat immunförsvar. Hoppas att den var lika god som nyttig ;)
Kram

Anonym sa...

Mm, vilken boost!

Jag är lite för lat för att hålla på och fixa med håret, men ett hårband är ju lätt att sätta dit! Du får träna dig på att använda ett!

Anonym sa...

åhh låter super gott, det måste man prova nu i förkylningstider. =)

Anonym sa...

Åh en riktig vitaminkick!
Jag drack en lite lättare smoootie till min frukost idag; sojamjölk, banan, mango, jordgubbar och pressad lime, mmmm!

Åsa sa...

De ska jag prova. Mitt imunförsvar är inte heller avd det borde vara och en ny förkylning börjar smyga sig på...

Anonym sa...

låter otroligt gott!!! måste ta o teesta nån morgon! /sandra

Anonym sa...

jag trodde det var välling faktiskt;)

Anonym sa...

SVAR: Ja de är verkligen grymt fina! :) Såna ska verkligen få följa med hem till mig!

Susanna sa...

Oh, vilken bra idé!

Anonym sa...

Jag trodde vid första anblick att det var hundmat, haha.
Men det lät ganska gott ju.