lördag 28 februari 2009

Mera Malena!


Foto: Kungliga Operan

Någon mer än jag som trollbands av duktiga Malena Ernman i Melodifestivalen tidigare ikväll? Som tur är har den som vill se mer av den karismatiska mezzosopranen chansen att se henne i rollen som Angelina i Rossinis opera "Askungen" som spelas på Kungliga Operan till och med den 18 maj.

Gick mycket på opera som yngre, men det har tyvärr blivit glesare mellan tillfällena på senare år. Den här vill jag dock inte missa...vem följer med? :-)

, , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Malena är underbar - fantastisk - nu vill jag se henne på Operan - älskar opera - kram

Zizzi sa...

Jag älskade hennes låt! Hon är lite opera-rockig som person. Upptäckte henne när jag såg henne i "diggiloo".
Kram cissi

Ellinor sa...

Hon stod verkligen för en av gårdagskvällens nackrysningar. Gillar kombinationen "opera" och lite lugnare tempo och ton. Det blir både pampigt och mäktigt.

Emelie sa...

Ja, ja, ja! Jag hoppade av glädje i soggan när hon gick vidare. Trodde aldrig att hon skulle göra det med en operalåt. Jag är operafantast och hon är fantastiskt duktig!

Anonym sa...

Hon var absolut min favorit! Röstade faktiskt två gånger, och jag brukar verkligen aldrig ringa in och rösta på någonting.