torsdag 19 februari 2009

Hela 80-talet i en enda låt!


Någon som minns danska popduon Laban bestående av Lecia Jönsson och Ivan Pedersen? Som på 1980-talet hade monsterhiten "Love in Siberia" som låg på Billboardlistan i hela sex veckor? Jag hörde nyligen en technoversion av den här låten, men var naturligtvis tvungen att söka rätt på originalet.

Vilka maffiga 80-talsvibbar!! Här snackar vi synthpoprökare big time!! I like :-)

För er som inte hatar insmugna Youtube-länkar i blogginlägg kan lyssna på powerlåten här.

4 kommentarer:

Fröken A sa...

Va roligt! Laban var en av mina favoriter när jag var liten. Tror t.o.m att jag fick en singel med dem av mina syskon när jag fyllde år. Tack för en kul påminnelse om svunna tider!

Helena sa...

Haha, jag behöver inte ens lyssna, jag kan höra den i huvudet :)

Anonym sa...

Åååå nostalgi :-) Vore kul att höra technoversionen också. Har du nån länk till den eller vet som gjort den?

Petra sa...

Hej Susanne M - de som gjort technoversionen heter Hampenberg och här är en länk till videon: http://www.youtube.com/watch?v=AA3COLsAsDg

//Petra