fredag 27 februari 2009

Hade jag hetat Tetra...


...hade jag ju kunnat välja "turkos" som färg. Nu får det bli något annat. Tänkte haka på den här utmaningen som cirkulerar runt i bloggosfären, jag hittade den hos Toblino och Ellinor. Den går ut på att alla ord ska börja på samma bokstav som ens förnamn.

  • 1. Vad heter du?: Petra
  • 2. Ett ord på fyra bokstäver: Pall
  • 3. Flicknamn: Pernilla
  • 4. Pojknamn: Per
  • 5. Yrke: Programledare
  • 6. Färg: Pärlvitt
  • 7. Klädesplagg: Paljettights
  • 8. Mat: Pesto
  • 9. Sak i badrummet: Pedalhink (Ikeakopia av Brabantia)
  • 10. Plats/stad: Prag (yippie att jag och min favoritstad börjar på samma bokstav!!)
  • 11. En orsak att vara sen: Pussar
  • 12. Något man skriker: Polis!!
  • 13. Film: Pretty in pink (80-talsklassiker med Molly Ringwald)
  • 14. Något man dricker: Portvin
  • 15. Band: Propaganda (80-talsband med one hit wondern "Heaven give me words")
  • 16. Djur: Pungråtta
  • 17. Gatunamn: Portalgatan
  • 18. Bil: Porsche
  • 19. Sång: Piccadilly Circus (80-talsdänga med Pernilla Wahlgren)

5 kommentarer:

Toblino sa...

haha skojigt! :)

Anonym sa...

gud, så fin blogg:)

Anonym sa...

Vilken rolig grej!
Jag snor den nog...

Åsa sa...

Den var kul. Tyvärr kan jag inte hänga på min första bokstav är helt omöjlig:)

Ellinor sa...

Roligt att du gav dig på denna ordlek. Det gäller att rannsaka sitt ordförråd :)