fredag 20 februari 2009

Mina 5 Ibizamåsten


Helst inte en sommar utan ett besök på den magiska ön Ibiza :-) Här är mina 5 bästa tips till dig som är sugen på att åka dit:

1. I en av de generöst tilltagna sofforna på Paris Hiltons favorithak L'Elephant tar du en eller två drinkar som uppvärmning inför kvällens äventyr. Kanske trivs ni så bra att ni blir kvar här...

2. Hungrig? Boka bord på superromantiska restaurangen Plaza del Sol i Ibizas gamla stad Dalt Vila, beundra solnedgången och njut av den goda maten.

3. Badsugen? Då måste du bara bege dig till stranden Cala d'Hort (bilden ovan), där du badar i kristallklart vatten med hänförande utsikt över "ödesklippan" Es Vedrá.

4. Partysugen? Det finns ju gott om ställen att dansa natten lång på, men måste jag välja ett ställe blir det legendariska Pacha inne i Ibiza stad. Här är chansen att träffa på kändisar mycket stor - Kylie Minogue och James Blunt hör till stammisarna.

5. Om du inte vill trängas med drängfulla britter, undvik till varje pris lågprisfylleparadiset San Antonio och välj att bo i Ibiza stad (Eivissa). Hyr sedan en bil att upptäcka ön med - avstånden är behagligt korta.

, , , , , , ,

14 kommentarer:

KATE sa...

Ibiza är verkligen med på mina "platser/resmål att besöka/åka" -lista!!

Wow, så häftigt, berätta gärna mer. När var du där??

Anonym sa...

åhh va kul, jag har alltid velat åka dit och med dina tips vill man ju det ännu mer. Få se om man ska boka en resa dit till sommaren. ;)

Anonym sa...

åhh va kul, jag har alltid velat åka dit och med dina tips vill man ju det ännu mer. Få se om man ska boka en resa dit till sommaren. ;)

Miss M sa...

Tack för tipsen :) får jag som jag vill i sommar är det ditåt det bär .)

Toblino sa...

sweet, never been men maste va skoj!! alskar Café del Mar musiken..

trevli helg a kram

Anonym sa...

härligt =) längtar ännu mer till min Spanienresa nu!

Miss Agda sa...

Tack för tipsen! Jag har aldrig varit där eftersom jag undvikit solsemestrar, men Ibiza är ju mkt annat än bara ligga i solstolen (vilket inte är min grej)så borde verkligen ta o åka dit någon gång!

Kramar

Ellinor sa...

Har några bekanta som åker ner till ön nu på söndag för att skriva på ett huskontrakt. Håller tummarna för att affären går i lås så att jag senare kan komma och hälsa på ;) Bilder och berättelser talar om en fantastisk ö som jag gärna vill besöka.
Kram

Anonym sa...

Jag har en aning förfutfattade meningar om den där ön, får kanske omvärdera! Trevlig helg!!

Anonym sa...

Hjälp, jag anar en ton av ironi i din kommentar... ;-) Jag missade att tipsa om de snyggast stilettklackarna att springa i. Trevlig helg!

Anonym sa...

underbart.. nu vill jag åka på semester!

Hanne sa...

Herlig, jeg har aldri vært der men min sambos bror reiser dit hver sommer. Vi må nok også komme oss dit, spesielt siden vi elsker trance-musikk, Tiesto, Ferry Corsten etc. Kanskje neste sommer:)

Anonym sa...

Vilken vacker bild!
Jag har aldrig varit på Ibiza, men å andra sidan så är jag ju inte så berest över huvud taget...

Anonym sa...

Åh, jag som aldrig har varit på Ibiza, vill verkligen dit!!