tisdag 6 januari 2009

Minns ni den här tjejen?



19-åriga Mandy Smith skapade stora tidningsrubriker när hon dejtade 47-årige Rolling Stones-medlemmen Bill Wyman på 1980-talet. De gifte sig och äktenskapet varade ungefär ett år - men det är inte därför jag skriver det här inlägget.

Det gör jag för att jag tycker att Mandy är helt underbart snygg i håret på bilden ovan. Wow, vilket svall! Skulle göra nästan vad som helst för att få ett likadant. Och så fint med bredbrättade hatten till...

Mandy Smith hade visst en sångkarriär också - här kan du lyssna på en låt med henne.

, , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: ja han är ju som han är, lite för mycket. Men gillade verkligen handlingen! Man får sig en gott skratt!

millandante sa...

Har för mig att Mandy eller om det var hennes syster som besökte min gymnasieskola i slutet av 80-talet... Har bild på det någonstansoch det jag minns är någon med långt vackert hår. Själv hade jag stubb på den tiden.

Anonym sa...

Hon ser fin ut =)

Anonym sa...

Ja verkligen läckert hår. MMm undra vart hon tog vägen. 10 minuts of fame ;). kram

Dennis Alexis Hellström sa...

Svar: Ja, visst är det underbart? Kan inte bli bättre. ;) Mandy Smith är en av mina största idoler, älskar alla hennes låtar! Hon var dock bara 13 när hon började dejta Bill och mådde tyvärr jättedåligt i det förhållandet. :( Det var dock hon som fick skulden i pressen för att ha "förfört" honom... helt sjukt. Det är jag som har laddat upp videon du länkar till förresten hihi! Kul att du gillar den! <3

Dennis Alexis Hellström sa...

Mer läsning om Mandy: http://www.danceromance.se/mandysmith

Anonym sa...

Ja, det är synd att alla mina hårstrån endast bjuder på platthet och noll självfall..orkar inte fixa håret varje dag à la Kling heller så jag får väl skylla mig själv :)

Mandys hår är en dröm! Likaså hennes ögon...fantastiskt!

Anonym sa...

Wow vad snygg hon är och hennes hår är säkert äkta också till skillnad från idag när alla inklusive jag själv har extensions. Eller gjorde man hårförlängningar på den tiden kanske?

Zizzi sa...

Självklart kommer jag ihåg! När jag var i london med mina föräldrar köpte jag en lp-singel med henne. Jag tror att jag har kvar den nånstans...nu måste jag leta!
Kram cissi

Mia sa...

Grymt läcker svall! Varför ser man inte ut så när man kliver ur sängen på morgonen. :)

Kram Mia