torsdag 22 januari 2009

En kväll med Ben & Jennifer


Igår kväll kollade jag filmen "Och så kom Polly" (2004) med Jennifer Aniston och Ben Stiller. Stiller spelar den timide Reuben Feffer, vars nyblivna fru dumpar honom under deras smekmånad till förmån för en vältränad dykinstruktör. Av en slump träffar han sedan den äventyrslystna barndomsvännen Polly (Aniston) som introducerar honom till en helt ny värld av kryddstark mat, salsa och illrar. Filmens stora fråga är om kontrollfreaket Reuben kan förändras och endast leva för stunden? Underbare Philip Seymour Hoffman briljerar i en rolig biroll.

Filmen är faktiskt bra mycket roligare än man kanske kan tro av beskrivningen ovan. Vill ni få er ett par rejäla skratt är den klart sevärd även om den kanske inte är i Oscar-klass :-)

19 kommentarer:

Ellinor sa...

Det är en riktigt bre feelgood film det där. Var ett tag sedan jag såg den, men minns att den var väldigt bra.

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre och att den kuren fungerade. Såg gått ut med mango!

Själv är jag hemma idag och kurerar mig - men från huvudvärk (migrän). Sover mest och orkar med sporadiska stunder framför datorn men inte ljudet från tvn, synd, annars älskar jag ju film...

Jag måste bli pigg till helgen för nu vankas snö och skidåkning igen. :)

Anonym sa...

åhh det är en av mina favoriter, den är så himla mysig och söt men samtidigt så rolig.
Ska du inte ta och unna dig lite B&J till, lite passande med tanke på titeln. =)

Hanne sa...

Den har jeg også sett, den var faktisk veldig bra:)

Anonym sa...

Har sett den, tycker den e riktigt söt och rätt så bra, mest för att det är bra skådisar med! nej, ta en powernap nu!

Anonym sa...

Den har jag också sett. Mycket skratt bjuder den på =) Något man alltid behöver.
Kry på dig!
kram

Anonym sa...

det ska jag absolut göra. =)

Anonym sa...

Angående Aussie shampoo / balsam... Kollade upp priserna idag. De kostar 95 kr/st på Åhléns. Inpackningarna har jag inte sett ännu, vet inte om de ligger gömda någonstans eller om de inte finns i sortiment.

Och nästa gång ska jag absolut köpa "Miracle Moist", tack för tipset!

Katja Kristoferson sa...

Skön film, älskar Jennifer, men önskar bort Ben... han är för mkt.

Anonym sa...

Jag gillar den också. Lite gullig. Måste nog ta och se om den. Ha det gott. Kram Linda

Anonym sa...

Sv: Jag köpte inte heller de ljusa jeansen. Såg tjock ut i dem :) Men de var ju så jäkla snygga!!! Synd!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Den verkar bra!
Har själv inte sett den.

Anonym sa...

Jag håller definitivt med! Hade inga större förväntningar på den, men jag garvade ju hela tiden! :)

Anonym sa...

Jag tycker den filmen är jättebra! Min sambo gillar den inte. Men det kanske är en könsfråga? :)

Fröken L sa...

Visst är filmen bra. Jag älskar den trots att den kanske i mångas ögon är lite fjantig. Men jag tycker att den är rolig och mysig och jag mår bra av att titta på den.

Kram Dila

Lia sa...

Jag har sett filmen och håller med om beskrivningen :) Ingen Oscarskandidat, men funkar bra om man vill ha lite skratt.

Anonym sa...

Var läänge sedan jag såg den men den är faktiskt riktigt kulig som du skriver:)!

Anonym sa...

haha jag lider med honom där när han är på toaletten och det blir stopp och översvämning.Haha..

kram!

Anonym sa...

Jag älskar den där filmen! Jag har sett den flera gånger och jag börjar skratta bara jag tänker på den!

Men din stackare, är du inte bättre än?

Kram på dig och krya på dig!