fredag 30 januari 2009

Min alldeles egna blandning


Nu har den landat i min brevlåda - 400 gram av min egenkomponerade müsli med KRAV-märkta råvaror från Saltå Kvarn. Den består av följande:

Quinoa, mandel med kanel, mandel i mörk choklad, regalrussin, bovetecornflakes, quinoacornflakes, tranbär, amarantflingor och canihuagroddar.

Näringsvärde per 100 g:
Energivärde 1589 kJ
Energivärde 380 kcal
Kolhydrat 62 g
Protein 11 g
Fett 9 g

Jag är nöjd med näringsvärdet eftersom protein- och fettvärdet (överlag nyttiga fetter) är förhållandevis högt. Det ska också bli spännande att testa hur en müsli baserad på quinoa kommer att smaka.

Ni som vill blanda er egen müsli kan göra det på www.minmusli.nu. Priset beror på vilka ingredienser du väljer.

, , , , , ,

8 kommentarer:

Ellinor sa...

Vad spännande. Den sidan ska jag absolut kika in på då müsli är min dagliga frukost.
Kram

Miss Agda sa...

Vilken kul grej! Och din müsli låter väldigt spännande! Kram

Anonym sa...

vad kul! jag ska nog prova, vilka grejjer det finns :)

usch vad jobbigt med tråkiga nyheter, förresten.. en stor styrkekram till dig!

Anonym sa...

Definitivt något jag ska prova! Vad betalade du för din? Har inte råd med alldeles för dyrt!
(Snart sadlar jag om för en helg i åre btw!)

Anonym sa...

Va roligt! jag har tidigare plockat müsli i lösvikt men det här verkar ju ännu bättre, de måste jag prova. =)

Emelie sa...

Underbart, jag brukar också köpa müsli i lösvikt men dett avar ju det roligaste måstet på länge!

Anonym sa...

min müsli skulle nog likna din :) vad god den verkar. vad kostade den?

Anonym sa...

Åh, vilket bra tips! Har precis beställt hem en egen blandning. Så bra att man ser hur näringsvärdet blir. Ska bli spännande att smaka!