tisdag 6 januari 2009

Ljuv musik i mina öron


Lite sent, men bättre än inte alls... Nu har jag i alla fall upptäckt Eddie Vedders (sångare i Pearl Jam) fantastiska soundtracket till filmen "Into the Wild". Har fastnat totalt för skivan, som går på repeat här hemma hos mig. "Hard sun" och "Long nights" är favoritlåtarna.

För er som inte sett filmen så är den baserad på en sann historia om studenten Christopher McCandless som efter sin universitetsexamen bestämmer sig för att klippa banden med sin familj och ge sig ut på luffen i USA under två år. Det hela slutar tragiskt när McCandless bestämmer sig för att försöka överleva i Alaskas vildmark.

Tror aldrig jag har gråtit så mycket under en film, beroende såväl på handlingen som den storslagna natur som visas.

, , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag har sett filmen och den är superbra verkligen!

AnneliH sa...

Ja, den var verkligen jättebra!

Anonym sa...

Bra tips, jag ska kolla upp soundtracket, har lyssnat en del på Eddie Vedder tidigare. Har hört talas om filmen så den ska jag helt klart se!

Pia Wester sa...

Helt fantastisk film!

Katja Kristoferson sa...

Då har du inte sett Australia än hör jag. Bara att packa dig iväg till bion.
Into the wild är fantastisk den med.
Förlåt att jag försummar min blogg... Jag är bara så trött. Jag kanske ska gå till hälsocentralen?

kram kram /K

Anonym sa...

Åh ja, pearl jam är ett gammalt favoritband och Eddie brukar lyckas med vad han är gör. Och filmen var verkligen vacker. Jag håller alltså med dig! : )

Tommy sa...

Håller med. Filmen är djup och sorglig, men ändå helt otroligt underbar.