tisdag 27 januari 2009

Ett rum för varje personlighet

21 konstnärer har varit med och satt sin personliga prägel på de 61 rum som utgör Hotel Fox i Köpenhamn. Att det finns en rumsstil för varje personlighet är en underdrift. Jag skulle inte ha något emot att spendera en natt eller två här. Tack Frida för tipset!

Eftersom jag snart ska söderöver på jobb är det inte omöjligt att jag tittar förbi här. Nedan ser ni bilder på ett par rum som jag fastnade lite extra för:



"King's Court" är namnet på rummet som tyska konstnären Birgit Amadori har skapat. Inspirationen sträcker sig från den tjeckiska 1800-talskonstnären Alfons Mucha till japansk mytologi, historia och manga.



Det här turkosa rummet är skapat av 22-åriga tyska designern Anke Vera Zink, den yngsta av konstnärerna som skapat hotellets interiörerna. "Spring Grove" heter det här rummet, som ska vara en blomstrande och paradisisk plats för unga älskande.



Parisduon Antoine Audiau and Manuel Warosz har tidigare arbetat för märken som Lacroix och Habitat och vill med det här rummet visa sin drömvärld. "Rum 209 handlar om vilken inverkan slumpen har på våra liv och vad vi gör med den", säger Manuel.

, , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilka häftiga rum!

Anonym sa...

vilket coolt hotell! är det superdyrt att bo där?

Ellinor sa...

Det ser verkligen ut som något jag skulle kunna tänka mig att investera en övernattning i. Frågan är bara vilket rum man skulle välja...
Kram på dig

Anonym sa...

wow, ja, där hade jag lätt kunnat bo ett tag jag med :)

Anonym sa...

åhh wow va snyggt, öskar att man själv kunde vara så där enhetlig i sin stil så man kunde ha det så där tufft. själv gillar man så mycket olika stilar så det blir lätt en lite blandning men man försöker hålla det någorlunga cleant. =P

Anonym sa...

Ja, visst verkar det häftigt!? :) Tyvärr hade de inga rum lediga när vi skulle åka! Nåja, en anledning att besöka Köpenhamn snart igen! ;) Kram kram

Miss Agda sa...

Ser helt underbart ut! Där vill jag bo nån gång!
Kram

Anonym sa...

King´s Court rummet - super - Alfons Mucha insp. känns på en gång.
Musím konecne navstívit jeho museum v Praze. Díky za tvuj tips.
:) Jana

Anonym sa...

Vilket coolt hotell!

Hoppas du börjar bli bättre!