lördag 1 november 2008

Lite kinkig

Jag måste få beklaga mig lite! Föreställ dig:

- Att du tränar som en galning och faktiskt tycker att du fått resultat - men ändå kommenterar dina kompisar hur vältränade alla andra på jympagolvet är.

- Att du spanat in en supersnygg blus, men ser ut som en rysk kulstöterska som fått på sig Barbies fem storlekar för små kläder i provhytten.

- Kämpat för att se fräsch och fin ut på bild (trots svettigt hår) under senaste reportageresan i fjällen - men ändå envisas fotografen med att tjata om hur fotogenisk en annan av turdeltagarna är.

- Att du stått i kö i hundra år på Ica när en ny kassa öppnas fler meter bort och sura pensionärstanten som nyss kommit till kön tränger sig för att komma först.

- Att du stått framför spegeln och fixat håret i evigheter, går ut och hela frisyren faller platt efter en minimal vindpust.

Så där. Nu känns det mycket bättre! Glad lördag och kram på er.

20 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Såna där dagar borde man gå tillbaka till sängen helt klart.. ;-) kram!

Elin sa...

det där med att känna sig som en rysk kulstöterska fick jag erfara igår då jag tog en shoppingtur på stan, klev in på hm och tänkte pröva en söt liten rosarutig blus/skjorta med puffärm. tjoho säger jag bara, först fastnade jag med med tröjan strax ovanför armbågen. efter lite trixande med at knäppa upp knapparna fick jag på mig den ordentligt.hjälp säger jag bara, har tjejer inga armar nuförtiden? ska jag nämna att den snabbt hamnade tillbaka på ställningen? :)
trevlig helg!

Anonym sa...

Helt rätt - gnäll av dig! Det är det bästa man kan göra när man råkar ut för såna där jobbig, irriterande saker!

Anonym sa...

usch, stackars dig som har en sån dag =/ det är tillåtet att gnälla ibland!

du ÄR ju vältränad och jättefin, och säkert hur snygg som helst även i svettigt hår! ;)

kram på dig!

Anonym sa...

Ja, man måste få klaga av sig ibland, det tror jag bara är väldigt nyttigt :) Hoppas dagen vänder och blir helt fantastisk sen :D

Anonym sa...

Såna där dagar är skit! Visst blir man lite extra galen på vissa gamlingar som tycker så mycket om hur ungdomar beter sig och gör hur som helst själva grrr...
Hoppas du får en bra helg ändå/kram

Anonym sa...

Ja, ibland måste man få spy ur sig riktigt ordentligt! ;) Hoppas du får en härlig lördagkväll!

Anonym sa...

Det där sista känner jag igen

Anonym sa...

usch jag verkligen HATAR när pensionärer tränger sig :@ :P

Anonym sa...

Ha ha stackare! En sån dag.

Anonym sa...

Visst känns det bättre när man fått "gnälla" lite =)
Hoppas att resten av kvällen blir bra.
kram

Anonym sa...

Ha-ha du är då för himla härlig du ;0)

~Livet i byn

LIA sa...

Såna dagar måste man få ha ibland, som motvikt till de allra flesta dagar när man känner sig helt fantastisk :)
Trevlig lördagkväll! Kram

Anonym sa...

svar: tack så mycket :)

Anonym sa...

jättefin blogg:D Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Oj, stackars! Så illa har inte min bakfulla lördag varit.

Jag har svarat på din kommentar om Prag på min blogg men kan fråga här också. Hur kan de ha så många uteserveringar i Prag och är de öppna året runt?

Katja Kristoferson sa...

NÄÄÄ nu är du lite orättvis, både mot dig själv och mig! Ni var så jäkla snygga alla tre.
Du är SÅ snygg!
puss

Camillas dagar sa...

Såna där dagar är inte kul... fast jag tycker att du ser jättefin ut, så kanske du överdriver lite. =)
Kram och ha en go kväll! I soffan får man ju vara lite mindre snygg och ändå må bra. :)

Anonym sa...

Klart man får gnälla av sig.

Anonym sa...

Det finns folk som tror att bara för att man är glad och käck till sättet så tror dem att man är den mest självupptagna människan på jorden..det ärofta därför sådana typer försöker lyfta fram andra. Ett annat sätt att utöva jantelagen utan att säga något...