torsdag 6 november 2008

Beslutsångest


Bilder från H&M och Lindex

Snart kommer ju mina lackleggings från H&M och jag behöver därför komplettera min garderob med en långkofta att matcha till. Har surfat runt lite och hittade ovanstående fyra långkoftor som uppfyller mina krav på material (inte för mycket ull eller akryl) samt pris.

Vilken kofta skulle ni välja? Alla kommer från H&M utom den längst ner till vänster som är från Lindex. Eller har ni tips på annan kofta? Vill att den ska vara tillräckligt lång så att man inte känner sig naken.

, , , , , ,

22 kommentarer:

Emelie sa...

Absolut den längs upp till vänster. Enkel och snygg. Dessutom verkar den sitta åt lite mer än de övriga vilket jag tycker ger snyggast effekt till tights! den skulle jag i alla fall välja :)

Anonym sa...

Tack, vad du är gullig! & jag gillar din blogg!

Miss Agda sa...

Jag skulle välja den längst ner till vänster! Den kan du använda med ett skärp eller utan och det blir som 2 helt olika plagg då (har på mig en liknande idag)

Marta sa...

ja, visst är det svårt. och det blir ju inte lättare med tiden har jag märkt. : s

jag tycker 1:an & 4:an var snyggast. passar typ allt. : )

kram

Hanne sa...

Jeg ville nok valgt nr. 2, øverst til høyre. Likte ermene på den:)

Toblino sa...

morron, har älskat å shoppa sen barnsben. måste va mamma som skolat mig väl! va allt på COS första dagen dem öppna på regent st, köpte mig två skjortor å har sen dess varit inne å vänt några gånger.. tycker inte riktigt om dem då plaggen e lite väl enkla i snitttet utan de lilla extra "för rak skandinavisk design" helt enkelt, plus att kvaliten inte riktigt stämmer med att dem påstår va ovanför HM i kvalite å pris.. dem har öppnat en ny butik i westfield köpcentrum med nu..

nedre höger tycker jag, snygt enkel med korta armar, fast nog mer till jeans än tights. du får ta pojken med som smakråd å inskola han!!

helt såld på önglaspelen med "skulle va perfa här på jobbdesken så man kan drömma sig tillbax", minns hemma att vi har ett stort spel som kommer fram varje jul :) får blogga om londons julskyltfönster tror jag!

ciao från london

Anonym sa...

Den första definitivt!
Ulrika colorelle.blogg.se

Lallis - liv och leverne sa...

Jag gilalr den överst till höger:)
kram Lallis

Anonym sa...

1'an och 4'an är klart snyggast!
De skulle passa bra på dig. Skönt med lite värmande långkoftor nu när vinter kommer antågande .. =)

Anonym sa...

Nr 1:)

Anonym sa...

Nr 1 och 3 gillade jag. Nr 1 för att det är en klassisk modell och nr 3 för att det skapar lite dramatik till lackleggings (du är modig!!) Akryl is a bitch. Undvik så mycket det bara går.

Anonym sa...

Jag tycker att kofta nr 1 den raka gråa och kofta nr 4 den raka beige blir supersnygga till lackleggins eftersom de ger en lite rockig look. Den grå koftan nr 2 är söt, lite folkloreinspirerad och ser mysig ut. Färgen på kofta nr 3 är ju väldigt härlig, svårt val. :) Men skulle nog välja nr 1. Kram Ellie

Anonym sa...

Jag är såld på nr 4!...finns på HM?...bra sticker dit!

Anonym sa...

Koftan längst upp till höger är ursnygg.

Anonym sa...

Den längst upp till höger har jag kikat på innan. Den är så snygg! Men jag vet inte om du borde välja den :-) Kanske den längst upp till vänster?

Anonym sa...

Varför inte alla 4 ??? Eller 3;an och 4:an - en lite "roligare" och en lite tuff, men klassisk

Anonym sa...

Jag gillar den högst upp till höger bäst.

Anonym sa...

Skulle helt klart välja den uppe till höger!

Anonym sa...

Jag tycker alla koftorna är fina, men nr 1 och 4 skulle nog passa bäst till lackleggings... 4 hade snyggast ärmar så den skulle jag valt. Det verkar som alla tycker olika, så du blir kanske inte så mycket klokare av råden...?! :)

Passar på att tacka för de trevliga kommentarerna på min blogg också! :) Kram

Anonym sa...

Den överst till höger tycker jag är absolut snyggast!

Kram
MissStorm

Anonym sa...

jag tycker alla fyra är fina! beslutsångest....

Zizzi sa...

Jag skulle köpa den längst upp till höger. Men har du sett att H&M (i alla fall i den fysiska butiken) har koft-klänningar? Min vän köpte två olika när hon var här i stockholm i måndags, och de är JÄTTEFINA!
Gina tricot har också koft-klänningar.
Kram cissi