onsdag 5 november 2008

Om jag slutar lura mig själv


Bilder från H&M

Min aktningsvärda ålder till trots kan jag fortfarande vara envis som ett litet barn. Om Sofi Fahrman skriver att haremsbyxor och byxdressar är svårburna - då blir plötsligt dessa plagg högintressanta för mig. Och om ett gäng modebloggare skriver att spetstights ger kasslereffekt på benen - ja, då vägrar jag inse att detsamma gäller för mig.

Därför envisas jag med att prova söta små blusar och axelbandslösa klänningar, bara för att konstatera att de inte alls funkar på mig.

Men: H&M-plaggen ni ser ovan (ur nya partykollektionen) är riktiga Petra-plagg som jag är ganska säker på att jag skulle trivas med. Ihop med rätt accessoarer gör jag dem till mina egna - med överarmsmuskler och allt :-)

, , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, det är lugnt, jag VET hur svårt det är att se skillnad på tjejer och killar i den där åldern, men tyckte ändå att det faktum att hon faktiskt har kjol och att jag skrev "båda brudarna" och "kjoltjejer" i den enda meningen inlägget har var lite skvallrande *fniss*

Kan du inte skänka mig lite överarmsmuskler då, jag skulle verkligen behöva det :)

Rebecca sa...

Svar: Ja, jag var där. Hon är så himla gullig med sin lilla mage =). Tyvärr kraschade skivan på sista låten, så man fick inte ta ut sig de sista två minuterna =(. Jag tror jag tar Jenny imorgon också.

Anonym sa...

Äsch, strunt i ålder, vad som är inne eller ute, vad som är svårburet eller ej. Prova alla plagg som faller dig i smaken. Sedan får magkänslan avgöra. Det är du som ska bära plaggen, ingen annan. Kör hårt, både med shopping och träning:)

Anonym sa...

Är den vänstra från H&M med?! Den såg jag inte när jag vart där och kikade. Jag blir KÄR!

Zizzi sa...

Nu MÅSTE jag ju gå in i h&m shop. Jag som inte varit inne där på en månad!
Kram cissi

Anonym sa...

helt rätt inställning, kan nog hända att jag gör precis likadant,underbara party plagg =)

Pia Wester sa...

Nu får du allt visa en bild på dina omtalade överarmsmuskler!

Anonym sa...

Hehe, jag trotsar också ibland. Vem utnämnde Sofi till modeguru för alla egentligen? Och det är klart att du ska kunna bevisa motsatsen om du tränar varje dag(!!) Sen får man ju försöka anpassa utbudet efter ens figur också. Man kanske inte passar i allt. Harembyxor hade t ex inte funkat på mig alls. Vill inte att mina korta ben ska bli kortare :P

Anonym sa...

Känner igen mig själv lite i det där, hehe. Klänningarna är superfina, känns klassiska, tycker jag är fint på alla. Ska kolla in deras partykollektion snarast.