tisdag 4 november 2008

Ännu fler sanningar om mig


Cissi med fina bloggen Zizzis samlade tankar har utmanat mig. Utmaningen går ut på att berätta sju sanningar om mig - både alldagliga och knäppa. Uppmärksamma läsare vet att jag redan gjort den, men eftersom jag kände mig sugen delar jag med mig av ytterligare sanningar om mig:

1. Jag läser pinsamt lite böcker - i snitt tre på tio år.

2. Jag är ett lakritstroll och kan smälla i mig sjukt stora mängder lakrits.

3. Jag tycker att Cate Blanchett är den snyggaste (och duktigaste) skådespelerskan.

4. Jag är besatt av att tugga tandvänligt tuggummi, måste tvångsmässigt ha tag i ett tuggummi inom 20 minuter efter att jag har ätit.

5. Jag vill ha lika snygga ben som Carina Berg.

6. Jag blir galen om jag inte får stå i mitten, närmast ledaren, på jympapasset. Känner helt enkelt inte samma energi om jag står längre bort.

7. Är besatt av H&M och surfar in till deras webbutik flera gånger om dagen - turligt nog klickar jag inte hem saker fullt så ofta...

Kommer inte på vilka av er som redan gjort den här utmaningen, så jag skickar den helt enkelt vidare till alla er som känner er manade...

, ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tack vad go du är!! Du är en av mina favvobloggar du med, har dig på Bloggkoll :) Lite irriterad är jag dock att jag inte kan smygläsa den på jobbet när Bloggkollsmailen kommer, alla blogspot-bloggar är spärrade :)

När det gäller lackleggingsarna så var det här jag fick inspirationen :)

Anonym sa...

Nu har jag fått en ny design Petra, och för dig som också gillar skidåkningen så tror jag du kommer gilla den!
Men gud vad jag längtar till vintern nu!

Anonym sa...

Lakrits är ett av livets glädjeämnen :-)

Anonym sa...

Va kul att få veta ännu mer om dig =)

Rebecca sa...

HAHAHA. Vad härligt med en till som vågar säga att hon vill stå närmast ledaren. Vad ska man göra längst bak??? Nej, närmast ledaren gör man bäst ifrån sig!

Anonym sa...

Kul att läsa mer om dig! Jag borde också anta utmaningen..
/ ulrika colorelle.blogg.se

Zizzi sa...

Kul att läsa mer om dig! Jag tycker också att Cate Blanchett är duktig/snygg!
Kram cissi

Camillas dagar sa...

Kul att få veta lite mer om dig.
Kram!

Anonym sa...

kul med fler dirty secrets. =)

Anonym sa...

Haha, det är klart man måste stå i mitten närmast ledaren på jympapassen, längre bak är det ju så dåligt med energi! Och på skivstångspassen måste jag stå längst fram så jag ser mig själv ordentligt i spegeln. Om jag inte gjorde det skulle jag troligen inte orka lika mycket...

Anonym sa...

vad många sanningar du har att berätta om;) jag har gjort utmaningen för längesen, har däremot inte gjort den nu när du utmanade mig förut. men det kommer nog, hihi:) ibland är jag bara lite seg:)