måndag 3 november 2008

Blåbärssylt och kardemumma


Bild från Blossa

Årgångsglöggen från Blossa släpptes i lördags och brukar gå åt med ljusets hastighet. Därför besökte jag Systembolaget i förmiddags och köpte några flaskor Blossa Blåbär.

Ska bli spännande att bjuda på den här glöggen, som enligt tillverkaren har en smak av blåbärssylt, kardemumma och kryddnejlika. Blir lite sugen på att blanda till en juldrink med den här glöggen som bas också. Återkommer med recept om drinken blir lyckad!

, , , , , ,

18 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det lät himla gott, måste jag nog införskaffa jag med. Tack för tipset och jag ser fram emot receptet! :)

Anonym sa...

Men ohhh....kanske dax att investera i några flaskor redan nu då! Bra tips:)!

Hanne sa...

Den hørtes supergod ut, må nok reise til Systembolaget i nærmeste fremtid:)

KATE sa...

Nämmen åå så underbart! Underbart goda kryddor :) Är tyvärr alltid för sent ute när det gäller glöggen :(

Anonym sa...

åhh de är perfekt som present då man går bort i jul. Måste springa förbi bolaget och köpa hem ett gäng. =)

Anonym sa...

Tack:)

Då utmanar jag dig ;) Baka brödet, det är för gott att inte testas!

Hoppas att det finns någon glögg kvar när jag ska till systemet senare idag, har en tendens att alltid missa årets smak

Hoppas att du får en härlig dag:)

Kram!

Anonym sa...

blåbärsglögg? hm låter lite speciellt.. ;)

Anonym sa...

låter spännande tycker jag! och snygg flaska!

Anonym sa...

Jag har aldrig testat "årets glögg" förut. Iofs får jag inte handla på gröna skylten förens i maj heller. Bad dock min mor köpa en flaska åt mig, får se om hon får tag på den. Annars får jag köra på hederlig blossa :) haha

Anonym sa...

Oi....har den redan kommit. Jag måste åka till systemet. Hemma i Norge dricker vi för det mesta glögg utan alkohol, med är mycket roligare :)

Anonym sa...

Meen ojj! det har jag glömt...brukar alltid ha koll på det. :/
Måste genast till Bolaget då!

Emelie sa...

Mmm vad gott med blåbär. Jag är ingen jättestor glöggfantast men finglögg med speciella smaker slinker ner utan besvär. Satsade på vanilj-, konjak- och chokladglögger förra året men i år måste det alltså bli blåbär!

Anonym sa...

Jag gillar inte glögg :-) Men det kanske kan vara bra att ha om vi får besök. Blåbär låter spännande!

Anonym sa...

Flaskan är snygg och jag älskar blåbär och glögg, så denna måste ju provsmakas! Läste i och för sig en recension i någon tidning där de skrev att den inte var god och mest smakade alkohol (låter ju inte som en hit), men som sagt, provasmaka måste man ju :)

Anonym sa...

mmm..låter gott med blåbärssmak! får kika in på systembolaget o se om den finns kvar!

Kram!

p.s.wow att du intervjuat Jamie! Du måste berätta vart när och hur? Finns intervjun att läsa ngnstans på nätet?

Zizzi sa...

Glöggen är ju värd att köpa enbart för den fina flaskans skull!
Du har blivit utmanad i min blogg.
Kram cissi

Camillas dagar sa...

Jag köpte mig en egen i går jag också. :) Hoppas att den är lika god som den brukar vara.
Kram och en fin tisdag!

Anonym sa...

Den har jag med köpt å ska dricka den till helgen :)