måndag 23 juni 2008

Svinkallt, kokhett eller mittemellan?

Foto: Mr H

Skönt trött efter ett intensivjympapass på Friskis & Svettis Ekeby sitter jag och funderar på det här med semester igen. Kollade igenom lite gamla bilder och hittade både ett och annat. Bilden högst upp (den påpälsade) är tagen i Muddus nationalpark i norra Lappland en februaridag då kvicksilvret inte orkade högre än - 36 grader. Bilden längst ner till vänster är tagen på en uteservering i Ibiza stad, under en sådan där magisk kväll när ljuset, maten, stämningen, sällskapet - ja, allt är rätt. Lovely! Längst ner till höger har vi min senaste kärlek - New York. Kan man annat än älska den staden och då särskilt en picknick i gräset i Central Park en lagom varm dag? Tycker inte jag i alla fall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med valet av semester är inte lätt. Men det är ju tur att man kan variera sig. Fjällkortet är ju mer mina hemtrakter än de överiga två.

~Livet i byn

Anonym sa...

Jag gillar också stora städer - såg du filmen?