onsdag 2 juli 2008

Ny lunchpärla hittad!

Jag jobbar mitt i Stockholm city, ett stenkast från Centralen, och kan lugnt säga att jag vid det här laget utforskat snart sagt varje lunchställe inom rimligt avstånd från kontoret. I ärlighetens namn har jag tröttnat på de flesta redan och var öppen för nya bekantskaper.

Nu är jag precis tillbaka från en av mina bästa luncher på länge, en majskyckling på caesarsallad och till det en lemonad med mynta och lime (som alkoholfri mojito - mums!), på Publik Restaurang & Bar i PUB-huset. Restaurangen, som har samma ägare som Allmänna Galleriet, är mycket trevlig och inbjuder till långlunch eftersom miljön är lugnare och inte lika kaotisk som på många andra närliggande ställen.

Återbesök kommer att göras snart! Och tack H för en fantastisk lunch ;-)

Andra bloggar om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja gör det, dom är så goda så! :o) Det är så mysgit att baka bröd också!

Anonym sa...

Petra, går gärna med nästa gång du ska dit!
Ewa