lördag 5 december 2009

En after work i min smak!


Foto: Milla

Hinka bärs i all ära, men en after work med inslag av träning på gym smäller aningen högre i Petras bok. Superbloggerskan Milla introducerade mig till det fantastiska gymmet Balance i centrala Stockholm och jag blev helsåld!

Förutom en imponerande maskinpark, ett bra utbud av gruppträningspass av olika typ samt en mysig känsla av att träna hemma hos någon ger många plus i kanten. För att inte tala om de stora pumpflaskorna med frisörschampo och balsam i duschen! Och vid speglarna fanns hårmousse och hårspray från salongsmärket Biolage att styla håret med. Det blir mååååånga plus i kanten det!

I gymmet körde jag ett pass efter mitt program med skivstången - marklyft, knäböj, utfall, axelpress samt situps och rygglyft på matta. Härligt!

Efter det blev det middag bestående av lax- och räksallad på Vapiano Stureplan. Gillar Vapianokonceptet, men trivs bättre på Gamla Stan-restaurangen - dock var sällskapet det bästa tänkbara den här fredagskvällen. Tack för det, Super-Milla!

, , , , ,

6 kommentarer:

Ingela sa...

Ni såg ut att ha jätteskoj!

Härligt!

Önskar en fin helg.

Kram!

Elin sa...

Om jag flyttar till storstaden så kommer mina funderingar om gymkort finnas på balance eller sats, båda verkar ha så mycket roligt att erbjuda. Trevlig helg så kanske vi ses på friskis i veckan? tänkte pröva ett pass och se hur kroppen vill :)

Miss Agda sa...

Tack själv!! KRAM

Ingela sa...

Sv: Ja jag läste artikeln! Den var intressant.

Den metod som Magnus använt på mig är med kaliper, på 3 ställen på kroppen. Det är en av de mest tillförlitliga metoderna. Min man, som är ubildad PT på Safe, (han arbetar dock inte som det) har också mätt mig vid ett tillfälle med kaliper. Men i och med att Magnus har arbetat som PT i många år och mätt mig ett antal gånger så vet han exakt var han mäter varje gång så det är bättre.

Nu när jag skriver så kommer jag på att jag testat en våg som skulle mäta fett% men det är inte lika tillförlitligt.

Kram

Ingmarie sa...

Låter som en p-e-r-f-e-k-t after work! Och bra tips till alla chefer! ;-)

Helena sa...

Ni verkar verkligen ha haft det helt fantastiskt! Underbar AW!!! :D