tisdag 28 juli 2009

Svar på era frågor del 1


Det var visst några frågor ni ville ha svar på, trots att det är mitt i semestern. Kul! Här kommer svar på några av dem (har tagit mig friheten att censurera lite där det kändes för privat):

1. Vilket är ditt bästa piff-tips? (Käthe)
Svar: Först tar jag en snabb löprunda så jag får upp pulsen och börjar svettas ordentligt. Sen duschar jag växelvis varmt och kallt och efteråt smörjer jag in hela kroppen med den underbart citrusdoftande Lait Corporel från Biotherm. Ett busenkelt sätt att ge vardagen lite guldkant och huden ser aldrig så strålande ut.

2.
Ungefär hur mycket pengar lägger du på kläder och skor varje månad? (Nina)
Svar: Det är väldigt olika och jag har aldrig satt mig ner och räknat ordentligt. Men i snitt skulle jag tippa att det blir runt 1 000 kronor - minst. Hm...alldeles för mycket, egentligen...

3.
Använder du spotify, i så fall kan du lägga ut en playlist så man i alla fall kan få lite inblick i vad för musik som sällskapar dig? (Elin)
Svar: Det ska jag absolut göra, kommer i ett senare inlägg så håll utkik!


















4. Vilken ansiktskräm är den bästa?
(Petra)
Svar: Har länge använt Weledas ansiktprodukter och just nu gillar jag Wild Rose, som återfuktar och piggar upp huden på ett fantastiskt sätt. Den lite ”hälsokostaktiga” doften får man ha lite överseende med...

5. Bloggläsaren Matt slog till med en hel drös frågor. Har valt ut några som jag besvarar här...

Om du bara får välja en öl att dricka resten av ditt liv vilken skulle det vara?
Svar: Helt klart Staropramens färsköl (kvasnicák) som bara går att få på Staropramenbryggeriet i Prag - vilket betyder att jag skulle behöva spendera resten av mitt liv där. Inte mig emot ;-)

Vilken är din favorit bland svenska öl, bland tjeckiska öl, bland amerikanska öl?
Svar: Bland svenska öl gillar jag det mesta från Oppigårds, bland tjeckiska öl är det Staropramen Kvasnicák (färsköl) som gäller och bland amerikanska öl föredrar jag Anchor Liberty Ale.

Vilken är din favoritstad förutom Prag?
Svar: New York, Palma de Mallorca och Kiruna ;-)

Pratar du tjeckiska?
Svar: Japp!

Gillar du bourbon?
Svar: Mja. Hellre en single malt whisky i så fall :-)

Vilken är din favoritbar i Stockholm?
Svar: Jag gillar Vampire Lounge, men helst hänger jag på någon pub som exempelvis mitt vattenhål Soldaten Svejk.

Kan man som kille hitta fina kläder på H&M?
Svar: Absolut, även om jag personligen tycker att killarna är ganska försummade av H&M. Finns stor potential till förbättring där!

Har du några tips på bra böcker, filmer, tv-serier?
Svar: Visst har jag det. Hinner tyvärr inte läsa så mycket böcker som jag skulle vilja, men jag tycker mycket om fantasylitteratur. Bland filmer gillar jag filmer som American Beauty, American Psycho och Phenomenon - men också klassiska actionrullar som Heat. Tv-serien Without a trace (hette Brottskod: Försvunnen när den visades på SVT) är en favorit liksom Californication.

Fortsätter besvara fler av era frågor i kommande inlägg...

6 kommentarer:

Ingela sa...

Vad kul att läsa dina svar! Inte visste jag att Staropramen har en färsköl. Den bara MÅSTE jag dricka när jag åker till Prag. Ingen resa inplanerad men Prag står på listan över resmål som jag vill uppleva!

Ellinor sa...

Trevlig läsning!
Vem gillar inte Californication sedan ;) Jag kollar sällan på tv, allra minst serier, men denna följde jag minsann under båda säsongerna :)
Kram

Christoffer Hedlund sa...

Mycket trevlig läsning :) Du verkar vara en tjej i min whiskysmak ;).

Helena sa...

Rolig läsning Petra! :)
Lait Corporel är ju helt beroendeframkallande - hyn bara lyser av den! Love it!
Att du kan prata tjeckiska bådar gott känner jag. Samtidigt slår det mig att jag hade behövt dig på ett tåg som skulle ta mig från Kutna Hora till Prag en gång, men jag hamnade istället i Brno... Tar den storyn en annan gång. ;)
Återigen, kul läsning!

Åsa sa...

Ha det var väl det jag visste! Att du också är en "fantasynörd":)

Solli sa...

håller med , biotherms Lait Corporel är en riktig törstsläckare för kroppen ;-)

Vampire Lounge gillar jag med...de har glassdrinkar som är dödligt goda ;-)