onsdag 22 juli 2009

Nostalgi, nostalgi...


Visst, en del av hans låtar kanske är lite töntiga. Men! Rösten. Håret. Rösten. Håret. Känslan. Jag är nog lite svag för Tommy Nilsson ändå. Minns att jag läste i Okej att det enda han behövde göra för att fixa frippan på morgonen var att böja ner huvudet, spraya med hårspray och skaka. Klart! Wow. Respekt.

Ratta nu in ”Miss my love”, ”Maybe we’re about to fall in love” och ”En dag” - låtar från Tommys glansdagar som orsakar gåshud på åtminstone mina armar...

7 kommentarer:

millandante sa...

Verkligen nostalgi...
Tänk om man fick upp volymen så lätt!
Kram

Banana sa...

Jag är nog också lite svag för Tommy, men bara i smyg =)

Kul att se dina Prag-bilder. Jag tycker om den staden, måste återvända och vistas där lite längre nån gång, var dit en snabbis i februari.

Ellas Inspiration sa...

Ja, gud han var grym på den tiden. Fick nya H&M katalogen igår och såg att de har har fått både handdukar och sängkläder i leopardmönster! Skulle väl vara något för dig...

Tack för hälsningen hos mig. Utan dig hade jag inte hamnat på Tasteline!!

Kram Karin

Stefan Falkelind sa...

Ja vilken nostalgitrip. Lyssnade också på han så där lite lagom då det begav sig. Vilken frilla!!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Haha....jo men jag skulle nog gärna se dig i den frisyren faktiskt:)

Nu är jag tillbaks i stan också så nu styr vi upp nåt:)

kramar

Nina - Glamourmamman sa...

Sådär ser jag ut varje morgon ;-)
Ha en mysig kväll!

Helena sa...

Tommy Nilsson...jag var kär i honom när jag var liten...
Glömmer ALDRIG när jag lyckades hamna på samma flyg som honom när jag var runt 8-9 år. Min lillebror gick fram till honom och sa att jag ville ha hans autograf, han kom en stund senare till min stol och frågade "Är det du som är Helena?" med sin Tommy-röst och jag trodde jag skulle svimma... :)
Ja, det är något speciellt med honom ändå...