onsdag 29 juli 2009

Kan man annat än älska den här staden...


Foto: Petra Månström

Sitter och redigerar Pragbilder till kommande reportage om den tjeckiska huvudstaden. Fastnade för den här bilden som jag tittade länge på. Oj, vad jag längtar tillbaka dit! Alla vackra byggnader, kulturlivet, människorna som kan framstå som kärva vid första anblicken men som är beredda att göra vad som helst för dig när ni lärt känna varandra bättre. För att inte tala om kafélivet och ölet...

Måste nog boka in en ny resa snart...fyller ju år snart förresten ;-)

12 kommentarer:

Helena sa...

Prag...kan vi åka NU istället? Längtar också tillbaka!

Emelie sa...

Underbar bild, man längtar verkligen dit när man ser den!

Fröken Isakson sa...

Otroligt vacker bild :). Prag är verkligen supermysigt. En födelsedagsresa vore ju på sin plats :) , kram linda

Ingela sa...

Åh, jag vill åka!

Ingrid sa...

Har aldrig varit i Prag men det ser mysigt ut.

~Livet i byn

Petra sa...

Älskar Prag också! Jag och min man var i Budapest i våras. Jätte mysig stad men jag tyckte allt om Prag bättre.
Ha en skön torsdag.//Petra

Ellinor sa...

Trots att jag aldrig varit där längtar även jag.
En av mina bästa vänner är bosatt där och jag måste snart åka och hälsa på henne :)
Kram

Julie sa...

Hejsa
Hvilken herlig blogg du har! Her kommer jeg helt sikkert til at være fast læser!
Jeg læste dit indlæg om halvmarathon, og jeg skal selv løbe min første halvmarathon til september, så jeg glæder mig til at følge din træning!
Kram

jen sa...

Åh va vackert det ser ut att vara där!

Nina sa...

det ser jättemysigt ut!

Christoffer Hedlund sa...

Mm vilken vacker bild! Ju oftare jag ser bilder därifrån ju mer vill jag dit! Älskar dina foton :)!

Solli sa...

Du har ett drömjobb Petra! din lyckost :-)
Är så irriterad på mej själv att jag inte köpte Lonely Planets Prag guide...jag är så sugen på att åka dit :-)