onsdag 29 juli 2009

Svar på era frågor del 2

Vi kör vidare med lite fler svar på era frågor...

1. Vad är det roligaste alternativt mest spännande reportaget/testningen eller liknande du gjort? (Flicka)
Svar: Det roligaste reportaget jag gjort hittills handlade om en vintertälttur från norska Sulitelmafjällen in till Kvikkjokk i Sverige. Storslaget och oerhört häftigt! Reportaget publicerades i friluftstidningen Utemagasinet.

2. Här kommer ett gäng frågor från bloggläsaren Christoffer Hedlund:

Var i Lapplandsfjällen har du varit?
Svar: Jag är en sån där person som lätt fastnar för ett gäng områden och besöker dem om och om igen. Så i Lapplandsfjällen har jag bland annat varit i Abisko-Kebnekaiseområdet, men också vandrat norr om Torneträsk. Har även varit i Sarek, Padjelanta, Sulitelma och gått Kungsleden från Saltoluokta och norrut mot Kebnekaise. Bland annat :-)

Har du besökt andra fjäll i Sverige?
Svar: Japp, även om Lapplandsfjällen ligger mig varmast om hjärtat. Har varit i Jämtlandsfjällen och Grövelsjöfjällen.

Vilken annan sajt än H&M:s tycker du kan kvalificera sig som en bra modesajt?
Svar: Jag tycker att Ellos har mycket bra och prisvärt, liksom Lindex och brittiska Asos (grymt beroendeframkallande...)

Har du någon gång fiskat?
Svar: Ja, det har jag. Älskar att fiska!

Äger du ett fiskespö?
Svar: Ja :-)

Har du vandrat utmed Kungsleden? Följdfråga: Andra leder i Sverige?
Svar: Ja, jag har vandrat Kungsleden, från Abisko till Kvikkjokk (fast inte hela sträckan i ett svep). Har även skidat samma sträcka ett flertal gånger. Bland andra leder i Sverige har jag vandrat Padjelantaleden och Jämtlandstriangeln.

3. Skulle du vilja berätta lite mera om vad du arbetat med under åren? (Ellinor)
Svar: Fram till 2004 arbetade jag som kemist på ett bioteknikföretag i Uppsala. Därefter bytte jag bana och sadlade om till journalist. Har sedan haft turen att kunna försörja mig på mitt skrivande sedan dess. Jag skriver inom en rad olika områden, men mest blir det resor, inredning, mat och dryck.

4. Om du vore en sjöjungfru, vilken färg skulle din stjärt ha då? (Banana)
Svar: Haha, vilken fråga ;-) Leopardmönstrat såklart! Men måste jag välja EN färg blir det självklart turkost!

3 kommentarer:

Christoffer Hedlund sa...

Nä men oo tack för svaren :). Vill verkligen påminna dig om ett annat fjäll, mitt fjäll :) Marsfjällen! Jag utgår alltid från Klimpfjäll när jag går på tur, vilket är en av mina vandringar denna månad som kommer.

Ellinor sa...

Häftigt att våga sadla om sådär rejält. Jag har inte ens påbörjat min karriärsbana än men har svårt att tänka mig att jag har ro att stanna inom en och samma bransch hela livet...Vi får se helt enkelt :D
Kram

Emelie sa...

Vad kul att få veta lite mer om dig! Och vad grymt att du bytte karriär sådär, det var häftigt gjort och helt rätt verkar det som, så som du verkar älska ditt jobb (med all rätt)!

Kram Emelie