fredag 15 januari 2010

Ilska blev löpenergi


Har inte bloggat här på några dagar och det har en förklaring. Dels har jag haft sjukt mycket på jobbet den här veckan och sedan har jag pysslat en hel del med min andra blogg, maratonbloggen på SvD.se.

Men dessutom har jag - tråkigt nog - burit på en del negativ energi som beror på olika saker. Och så mycket kan jag säga att det äter upp en inifrån att känna så där.

Som tur är vet jag det bästa botemedlet mot irritationer, frustrationer och ilska - ett hårt träningspass! Igår kväll kände jag mig sliten. Dagen innan hade jag intervjuat förra medeldistansstjärnan Malin Ewerlöf Krepp och sprungit ihop med henne, samt genomfört ett maxpulstest. Så jag tänkte att nu sticker jag bara ut på ett lugnt myspass i mörkret. Huvudet värkte också lite och jag såg fram emot att komma hem och lägga mig i soffan resten av kvällen.

Men! Istället satte jag vinter-personbästa på milen! Med broddar under löparskorna, med snömodd och is som underlag och avstannande. 48,29 stannade klockan på när jag landade framför porten här hemma.

Fantastiskt!

Och ilskan och den negativa energin? Som bortblåst!

Hur gör ni för att lätta på trycket och mota iväg negativa tankar?

, ,

21 kommentarer:

anneliten sa...

Visst är det fantastiskt när man lyckas omvandla ilska och irritation till löparkraft och därmed göra sig av med skräpet! Jag tränar ofta av mig ilskan när jag är arg.

Katja sa...

GO Petra GOOOO!

Melanie sa...

Springa är verkligen det bästa! Städa kan också funka ibland för mig, haha:-)

Ingela sa...

Bra jobbat! Jag går och kör ett pass på gymmet om jag bär på negativa tankar/energier. Fungerar alltid!

Önskar dig en fin helg och att u får det lite lugnare.

Kram

Fitnesscoachen sa...

Grattis till personbästa! Det där är typsikt, när man verkligen tror att det ska gå dåligt/lugnt, då smäller det bara till!

Jag springer också gärna när jag behöver tömma huvudet.

Trail.st sa...

Grymt bra fart Petra, jag är impad.

Anna sa...

Wiho!
Följer båda dina bloggar och du gör ett grymt jobb!

Nina - Glamourmamman sa...

Jag gör som du - ger mig ut i spåret! Träning är bästa medicinen, mot mycket!
Kram Nina

Tamira sa...

hej!
fungerade Boots No7 Super Slim Anti-Cellulite Contouring Balm?

svara gärna till min blogg så jag inte missar :) / http://heytammie.blogspot.com

funderar på att köpa själv nämligen..

Emelie sa...

Härligt! Jag tycker helt klart att träning är ett bra botemedel om man är irriterad och frustrerad om det inte är så att irritationen går att ösa med en diskussion. Grattis till personbästa!

Ha en skön helg!

Solli sa...

Du är grym Petra! Håller med, träning är ett riktigt bra sätt att koppa bort andra tankar..särskilt negativa!

Blir så glad och inspirerad av dina träningsinlägg..nästa så att jag skulle vilja springa här i Paris :-)
Kram!

Anneli sa...

Grattis till personbästa och hoppas att det som irriterar löser sig. Ha det bra!

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Hejja dig gumman!!!!! du är grym....grymmast!

Är Neo-ledig hela kommande vecka så jag är lite mer flexibel...vad sägs om att styra upp nåt? så kan du få vräka ur dig lite över mig:)

kramar

Klankis sa...

Precis som du - sticker ut och tränar! Ju tuffare desto bättre.
En ridtur i skogen fungerar också mycket bra, men då ska man ju ha en häst också...och en skog.
Grattis till mycket bra tid!

Fröken L sa...

Städning eller att diska brukar hjälpa mot ilska och irritation. Eller lite trevlig samvaro med vänner. Hoppas du haft en skön helg och får en lite lugnare vecka.

Kram Dila

Fröken Isakson sa...

Härligt med personbästa.

Jag tycker en boxboll funkar bra för mig, eller långa promenader :). kram kram Linda

Sofie sa...

Varför tror du jag sprang i går ;-)

Petra sa...

@Sofie - på grund av nya datum för släppet av din uppföljare? ;-)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Det bästa man kan göra när man är på dåligt humör det är att träna. Bättre medicin finns inte, eller hur!!!!

Zizzi sa...

Jag tränar ju tyvärr inte än....men för att bli av med negativ energi städar jag! Det är väl LITE lika med att träna, man gör av med energin på nåt annat.

Ellinor sa...

Ja, den bästa medicinen mot mycket är en rejäl dos frisk luft.
Hoppas att du är bättre nu!
Kram