söndag 31 januari 2010

Ännu en underbar söndag!


Foto: Petra Månström

Hoppade inte direkt av glädje när klockan ringde kl 05.30 i morse, men det var bara att bita ihop och hasa sig upp. Frukost och sminkning - vi skulle nämligen bli plåtade av proffsfotograf idag också - avklarades i slow motion och därefter satte jag mig på bussen till Stockholm.

Hur laddar man då på bästa sätt inför ett långpass där bland annat en vinnare av Stockholm Marathon och folk som klämt maran på sub3 timmar är med? Jo, man går till Thelins konditori och beställer en extra stark cappuccino med tillhörande chokladapelsinmaräng!

Samling i Rålis, fotografen drog av sina bilder och efter obligatoriska gruppfoton i klassisk bloggjoggpose joggade vi iväg. Tempot från start var lite snabbare än jag är van vid, men det gjorde ingenting - jag är nämligen inte så bra på att pressa mig lite när jag springer ensam så nu var det bara att passa på.

Det blev samma runda som förra veckan, Kungsholmen runt och därefter Västerbron, Södermalm runt, Västerbron igen och i mål i Rålis. Ett soligt och vintervackert Stockholm var perfekt att springa i, dock var snömodden ganska påfrestande bitvis. Men det som inte dödar...

Fikat på Thelins efteråt i trevlig sällskap av Miranda och Kenth gick inte av för hackor det heller. Mackan med parmachips och färskost smakade himmelskt liksom björnbärssmoothien.

Tyvärr blev det lite stressig fika för min del då jag var tvungen att passa tåget hem till Uppsala, men det var bara ett kärt besvär. Jag vaknar gärna i arla morgonstund fler helgdagar framöver för att få springa långpass med de här underbara människorna!

Stort tack till Mia, Staffan, Ingmarie (kul att äntligen få träffa dig irl!), Kenth, Miranda och nya bekantskapen Maria för ett kanonpass!

Hur har er helg varit?

4 kommentarer:

Ellinor sa...

Låter jätte härligt!
Skönt att vara en så pass stor grupp som kan hjälpas åt att peppa och uppmuntra.
Kram

Helena sa...

Gaaah! Vad härligt det låter! Jag vill också springa...!
Underbart jobbat! :D

Pernilla Hult sa...

Läser avundsjukt om Er dag ;( Glädjs åt att Ni haft en kanondag :)

Är semlorna på Thelins fortfarande hufvudstadens godaste???

Kram

Fröken Isakson sa...

Låter helt underbart.
Här har det kalasats mest hela helgen. Kram till dig sötis