söndag 18 oktober 2009

Kan jag inte vara utan just nu


Foto: Petra Månström

En rolig och lite annorlunda variant på sushi är California rolls, där riset vänts utåt i rullen. Just nu kan jag inte få nog av rolls med lax, tonfisk, avokado och en gnutta majonnäs. Sesamfröna som rullarna doppas i ger en nötig schvung åt hela anrättningen.

Ett ställe i centrala Stockholm som gör mycket goda California rolls och som dessutom ofta har gott om plats även under den hetsiga lunchtimmen mellan 12 och 12 på vardagar är Locanda Café. Rekommenderas!

, , , ,

11 kommentarer:

Sassy sa...

Mm, sushi var det ett tag sen jag åt!
Mina favoriter är de ut- och invända!

Julie sa...

Uhm, love it!

Åsa sa...

Jag vet inte om de har den sorten rolls men har du ätit Råkulturs sushi? De godaste jag ätit, ever!

Åsa sa...

Love sushi!

Elin sa...

Prövat East som ligger under järnvägsbron påväg upp mot vaksala torg? deras lunchsushibuffe är verkligen inget man kan klaga på :)

sanna sa...

mums så gott! var längesen jag åt sushi!

Ingela sa...

En god sushi är det inte alla restauranger som lyckas med. Det där stället ska jag verkligen testa, tack för rekommendationen! :-)

Fröken Isakson sa...

Åh ser supersmarro ut. Kram Linda

Mia sa...

Sushi är så gott och California Rolls är super! Tycker att de nästan är godast ibland. :-D

Nina - Glamourmamman sa...

Gud vad gott! Det var alldeles för längesedan jag åt det!

Ha en mysig kväll! Kram Nina

Katja Kristoferson sa...

Dumma tråkiga Östersund