tisdag 20 oktober 2009

Jag smygstartar julbaket


Foto: Petra Månström

Varför vänta med att låta den ljuvliga doften av saffran sprida sig i köket hemma? Nä, just det. Därför kickade jag igång julen redan i eftermiddags, genom att baka en rejäl omgång lussecats. Japp, ni hörde rätt - lussecats är steroidstinna, gigantiska varianter på våra svenska miniditon. Lussekatter the American way, helt enkelt.

Här är receptet. OBS! Lussecatsen på bilden har allt med texten att göra. Har bakat dem själv!

, , , ,

25 kommentarer:

Helena sa...

Åh SHIT vad gott!!! Nu undrar jag VERKLIGEN varför du inte bor i Stockholm!? Jag hade kommit över DIREKT! :D

Zizzi sa...

Underbart! VEM har påstått att man bara kan äta lussekatter till jul?
Kram cissi

Elin sa...

Om jag inte hade vart så sjukt förkyld hade jag på fullt allvar funderat på att våldgästa dig :)

Julie sa...

Uhmmmm, hvor godt! Jeg elsker julebag!

Petra sa...

Åh vad gott och vad sugen jag blir. Kram

Anna sa...

Guuud såååå gooooott :D!

Mia sa...

Oj, vad gott!
Nu får jag nog också börja.
Nästan så att jag känner saffransdoften ;-)

Ellinor sa...

Jag kan riktigt känna doften ända hit!
Oh, om man skulle gå och köpa lite saffran (nu innan den tar slut dessutom) och smygstarta lite här också...
Kram

Åsa sa...

Petra jag kan känna doften av nybakade lussebullar. Lovley! Måste hem och baka! :)
Hoppas att du får en bra dag!
KRAM

Ruth sa...

åh, så fantastiskt!!! Alla vet dessutom att lussekatter inte innehåller annat än luft och mycket gult. Med andra ord, fritt fram i ett par månader framöver!

Fröken Isakson sa...

Gud så gott. Mums.

Ingela sa...

Mmmmm....lussekatter är mumsigt!

Irina sa...

SAFFRAN! :-) You made my day. Älskar lussekatter, och allt annat med saffran också, och blev på gott humör så fort jag såg dem.

Varma höstkramar från huvudstaden! :-)

Jess sa...

Vad gott!! De ser helt klart ätbara ut! ;)

Att ha det gott sa...

Åhh jag känner lukten ända hit
MUMS

Katja Kristoferson sa...

naaaaaaw!!! Här är min adress:

Bergsgatan 42
83241 Frösön

Klankis sa...

WOHOOOHA! De ser grymma ut! Hur hinner du med allt?

Hanna sa...

Åh, mums så gott!

Tess [Flutur.se] sa...

Det måste dofta otroligt ljuvligt hemma hos dig nu ju =) Ska man verkligen våga smygstarta redan? Iof har jag redan börjat tända kanel/nejlika ljus, doftar gott på kvällarna.

Sandra på Ön sa...

Åh vad gott!

Sofie sa...

Det luktar ända till Bromma, mmmm :-)

Solli sa...

Gud vad sugen jag blir! MUMS, MUMS! Nästan så att jag skulle kunna kavla upp ärmarna o börja baka nu om jag inte vore så trött.
Kram!

Stefan Falkelind sa...

Nu blev jag sugen på lussekatter när jag ser att du bakat. Mums.

Nina - Glamourmamman sa...

Det är NÄSTAN så att man längtar lite till jul och vinter nu :-)
Kram Nina

MAJA: Style & Life by Leia sa...

Nä men JISSES!!!! Bland det bästa jag vet:) haha...Helena...det är JUST DÄRFÖR hon bor i uppsala...för att kunna baka katter åt mig:)
När ska vi ses då?;)

puss söt!